رونمایی از نشان پرداخت و حذف پایانه‌های فروشگاهی

معاون فناوری بانک ملی و قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت از دو هدف رونمایی نشان پرداخت، مزایای بکارگیری و منافع همکاری آپ با بزرگترین بانک دولتی خبر دادند.
معاون فناوری بانک ملی و قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت از دو هدف رونمایی نشان پرداخت، مزایای بکارگیری و منافع همکاری آپ با بزرگترین بانک دولتی خبر دادند.
بعداز ظهر روز گذشته مراسم رونمایی از “نشان پرداخت” با حضور مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، مهدی شهیدی قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت، بهرنگ فاطمی معاون فروش آسان پرداخت، سعد الله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی و اصحاب رسانه در محل ساختمان مرکزی بانک ملی برگزار شد.
خاتونی در این مراسم با اشاره به سه دهه فعالیت بانک ها در حوزه بانکداری الکترونیک گفت: دهه اول فعالیت بانک ها در حوزه اتوماسیون، دهه دوم استفاده از ابزارها در فضای بیرون از شعبه و دهه سوم هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفته است. در دهه چهارم هم تمرکز بر اقتصاد دیجیتال در کنار هدف گذاری بانک ها بر بانکداری دیجیتال گذاشته شده تا نگاه مدیران و مسئولین بر
استقرار اقتصاد هم حادث شود.

دو هدف بانک ملی از رونمایی نشان پرداخت

وی رونمایی “نشان پرداخت” را نشانه گرفتن پرداخت عنوان کرد و افزود: بیشترین تراکنش ها در حال حاضر در حوزه پایانه های فروشگاهی و خریدهای اینترنتی شکل می گیرد. هدف اول بانک ملی از رونمایی این رویداد حذف پایانه های فروشگاهی و هدف دوم حضور در فضای دیجیتالی است. در ابتدای دهه ٩٠ حدود ٥٥ درصد از تراکنش های این بانک غیر حضوری بود اما در پایان دی سال جاری این رقم به ٨٧ درصد رسیده که نشان بانک ١٣ درصد باقی مانده تراکنش های حضوری در شعبات را نشان گرفته تا مشتری بتواند صفر تا صد انجام امور بانکی از جمله افتتاح صورت حساب، اخذ دسته چک،کنترل مانده حساب، تراکنش ها و هر موضوع دیگری را ٢٤ ساعته و در طول تمام روزهای هفته غیر حضوری مدیریت کند. امید می رود حضور بقیه بانک ها هم در این فضا شکل بگیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: مسئولیت تمامی فرآیندها در فضای دیجیتال بر عهده مشتری است. همان طور که بانک ملی در حوزه کارت به کارت پیشرو بود در این حوزه نیز پیشرو است. در ایران ٧ میلیون دستگاه پوز وجود دارد که میانگین ارزبری آنها ١٢٠ تا ١٥٠ یورو بوده و معادل ریالی آن بالغ بر ١١ هزار میلیارد تومان است، هدف حذف این رقم و حضور در فضای دیجیتال است.

سود نشان پرداخت برای بانک ملی

خاتونی درخصوص سود نشان پرداخت برای بانک ملی توضیح داد: حدود 70 میلیون نفر در بانک ملی حساب دارند. عایدی بانک از تولید این سرویس سهولت مشتری و اصلاح فرهنگ سازی است. منتظر تعیین دستورالعمل بانک مرکزی درباره کیف های پول الکترونیک هستیم و باید منتظر مهاجرت تراکنش ها از پذیرنده ها به نشان پرداخت باشیم. حساب کیف پولی که روی اپلیکیشن آپ می بینید، دقیقا نزد بانک ملی است.

حذف رسید کاغذی با بکارگیری نشان پرداخت

شهیدی با بیان اینکه استفاده از نشان پرداخت برای همه کاربران فعال است، گفت: مکان هایی که QR استاندارد آپ را می بینید این نشان قابل پرداخت و امکان کنترل اصولی برای پذیرنده ها از طرق مختلف فراهم شده است. این نشان بیشتر برای حذف رسید کاغذی طراحی شده و آمادگی پذیرش مشاغل و قیمت های بین المللی وجود دارد.

وی افزود: گزینه “نشان بانک” فضایی را فراهم می آورد تا مشتریان بانک ملی و سایر بانک های علاقه مند از طریق آپ با یک استاندارد از افتتاح حساب و خدمات داخل شعبه غیر حضوری بهره ببرند که عملاً اولین بانک دیجیتال ایران محسوب می شود. در این سرویس احراز هویت واقعی با همکاری پست، سزویس شاهکار و ثبت احوال صورت می گیرد و پیش بینی شده طی 6 ماه آینده فعالیت کاربران با این نشان افزایش یابد.

منافع همکاری آپ با بانک ملی

 

این مقام مسئول درباره منافع همکاری آپ با بانک ملی عنوان کرد: این قرارداد را از بعد تجاری نمی توان باز کرد اما برای هر دو طرف از لحاظ مالی منافع دارد. بطور مثال کارت به کارت در اپلیکیشن آپ ریالی منافع ندارد و عایدات آن به بانک ها برمی گردد فقط اعتبار برای آپ می آورد.اکنون پیش بینی برای میزان درآمدهای این خدمت صورت نگرفته و صرفاً ارائه سرویس به مشتریان ملاک عمل قرار گرفته است. در قرارداد تعهد داده شده با استفاده از این نشان آورده ای به سمت بانک ملی هدایت شود.

افزایش امنیت در اپلیکیشن آپ

شهیدی ادامه داد: از هفته های آینده به دلایل امنیتی حفظ امنیت در اپلیکیشن آپ بیشتر می شود و ممکن است به کاربر پیام خاموش کردن وای فای و استفاده از دیتای موبایل فرستاده شود تا در صورت مغایرت اجازه ادامه فعالیت متوقف شود.بعد اطمینان از کاربر واقعی، سرویس ها به راحتی ارائه و حتی ممکن است بدون ورود رمز تراکنش برای فرد صورت گیرد.

بهرنگ فاطمی معاون فروش و مشتریان آسان پرداخت نیز در این جلسه تاکید کرد که امنیت نشان پرداخت، تضمین شده است و کاربران با خیال راحت می توانند از آن استفاده کنند.

سعدالله عیسی زاده نیز درباره علت انتخاب آسان پرداخت برای همکاری گفت: آسان پرداخت به جهت توانمندی، اهلیت و صلاحیت جزو مجموعه ای قرار گرفت که بستر مناسب و مدنظر بانک ملی را داشت و تاکنون هم همکاری خوبی با این بانک داشته اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.