آینده پرداخت موبایلی با سامانه‌های تشخیص چهره

امنیت بانکداری موبایلی با کمک روش‌های جدیدی احراز هویت محقق می‌شود و گزارشی که اخیراً توسط جونیپر ریسرچ (Juniper Research) منتشر شده نشان می‌دهد که احتمالا تشخیص چهره به پرکاربردترین سخت‌افزار بیومتریک در تلفن‌های همراه هوشمند تبدیل خواهد شد.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛  گزارشی که اخیراً  توسط جونیپر ریسرچ (Juniper Research) منتشر شده نشان می‌دهد که تا سال 2024، سرویس تشخیص چهره توسط 800 میلیون دستگاه تلفن همراه ارائه خواهد شد که این میزان در سال 2019، 96 میلیون تخمین زده شده بود.

جیمز موار (James Moar) تحلیل‌گر جونیور ریسرچ عنوان کرده که «ما معتقدیم که استفاده از تشخیص چهره به دلیل سهولت استفاده، رشد قابل توجهی خواهد داشت.» در حالی که برخی از اشکال تشخیص چهره (مانند شناسه چهره اپل یا Face ID)، سخت‌افزارهایی هم برای امنیت بیش‌تر ارائه می‌دهند و برخی قادر به استفاده از نرم‌افزار به تنهایی هستند. به این معنی که آن‌ها می‌توانند در هر تلفن همراه هوشمندی که دارای دوربین سلفی باشد مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که امسال نرم‌افزارها به عنوان روش اصلی تکنولوژی بیومتریک باقی می‌مانند و در حدود 1.3 میلیارد دستگاه تلفن همراه از تشخیص چهره بر مبنای نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

جونیپر هم‌چنین اضافه کرده که پیشرفت‌های شرکت‌هایی مانند مسترکارت و آی پرو (iProov) برای توسعه‌ی تشخیص چهره به اندازه ای قوی بوده که برای پرداخت‌ها و دیگر نیازهای احراز هویت کافی است.

موار گفت: البته محدودیت‌هایی در سراسر جهان برای استفاده از سخت‌افزار تشخیص چهره در تلفن‌های همراه هوشمند و ATMها وجود دارد.

او گفت: به دلیل این که موفقیت این تکنولوژی وابسته به حضور دائمی آن در تلفن‌های همراه است، احتمالا موفقیت بیش‌تری در مقابل ATMها کسب می‌کند، چون ATM برای نصب این سامانه به یک سخت‌افزار اضافه هم نیاز دارد.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که در حدود 4.6 میلیارد تلفن همراه هوشمند دارای روش‌های متنوع احراز هویت با اثرانگشت هستند. با این حال علیرغم این دسترسی گسترده، استفاده از آن‌ها برای پرداخت کم‌تر محتمل است.

همچنین در این گزارش اعلام شده که 60 درصد از پرداخت‌های با احراز هویت بیومتریک برای خرید از راه دور یا تراکنش‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترجمه از mobilepaymentstoday

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.