طرح «رها» برای آزادسازی سند در رهن

بانک مسکن در طرحی به نام رها، امکان آزادسازی سند در رهن بانک را فراهم آورده است.  

تسهیلات‌گیرندگان بانک مسکن که قصد فروش واحد مسکونی خود را دارند، می‌توانند با سپرده‌گذاری 110 درصد اصل مبلغ تسهیلات، سند خود را از رهن بانک آزاد کنند. اگر اصل تسهیلات به میزان یکصد میلیون تومان باشد با در نظر گرفتن 110 درصد اصل تسهیلات، متقاضی باید 110 میلیون تومان سپرده‌گذاری کند که تا پرداخت آخرین قسط نزد بانک می‌ماند. این سپرده برای ضمانت بازپرداخت اقساط تسهیلات در بانک بلوکه می‌شود و به آن 15 درصد سود تعلق می‌گیرد.

طرح رها در همه مناطق کشور قابل اجراست. این طرح امکان ثبت سند به نام خریدار را فراهم می‌کند. بانک مسکن نیز در گزارشی اعلام کرده پرداخت تسهیلات جعاله مسکن در مقایسه با سایر تسهیلات در این بخش در 9 ماه اول امسال رکورد زد. براساس گزارش عملکرد بانک در زمینه پرداخت انواع تسهیلات مسکن از ابتدای امسال، بیشترین تسهیلاتی که در این بخش در مدت مورد گزارش به متقاضیان پرداخت شد تسهیلات جعاله بوده است.

تسهیلات جعاله تسهیلاتی است که مشتریان بانک مسکن و همچنین سایر متقاضیان، از آن برای تامین منابع لازم برای پوشش هزینه‌های تعمیر و بازسازی آپارتمان خود استفاده می‌کنند. از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد 115 هزار فقره تسهیلات جعاله توسط شعب بانک مسکن در شهرهای مختلف به متقاضیان این تسهیلات پرداخت شد که به لحاظ تعداد، رتبه اول بیشترین تسهیلات پرداختی به بخش مسکن در این مدت را به خود اختصاص داده است. در 9 ماه اول امسال تعداد افرادی که برای ساخت مسکن اقدام به دریافت تسهیلات از بانک مسکن کردند کمتر از متقاضیان تسهیلات جعاله و حتی کمتر از متقاضیان تسهیلات خرید مسکن بوده است.

/ دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.