تبدیل سوپر اپلیکیشن‌های فین‌تکی به سوپر برندها در سال 2020

هر شرکتی که به دنبال سوپر اپلیکیشن‌ها و تبدیل شدن به سوپر برند بعدی است باید بداند که کاربرانش واقعا کدام سرویس تراکنشی را می‌خواهند.
 هر شرکتی که به دنبال سوپر اپلیکیشن‌ها و تبدیل شدن به سوپر برند بعدی است باید بداند که کاربرانش واقعا کدام سرویس تراکنشی را می‌خواهند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ ارائه خدمات مالی، دنیای جدید بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان هستند. این شرکت‌های تکنولوژی نوآور در حال تغییر نگاهشان به سمت بانکداری و ارائه خدمات شخصی هستند تا بتوانند به سوپراپلیکیشن‌ها تبدیل شوند. در این صورت، آن‌ها امیدوارند تا مسیر موفقیت اپلیکیشن‌های برتر آسیایی مانند وی چت (WeChat)، گرب (Grab) و گوجک (Gojek) را دنبال کنند که مجموعه‌ی متنوعی از خدمات وابسته به اپلیکیشن، از سرویس حمل و نقل مشارکتی گرفته تا بانکداری را در یک اپلیکیشن گرد هم آورند.

چیزی که روشن است این است که شرکت‌های تکنولوژی دارای شانس بالای موفقیت هستند و می‌توانند به نیازهای مالی واقعی کاربران به صورتی پاسخ دهند تا وفاداری و تعامل آن‌ها را بدست آورند.

 

سوپر اپلیکیش‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

یک سوپر اپلیکیشن به عنوان یک اپلیکیشن واحد عمل می‌کند و سرویس‌های متنوعی از جمله خدمات حمل‌و‌نقل مشارکتی تا پیام‌رسان ارائه می‌دهد. چنین اپلیکیشنی با افزودن خدمات جدید، خدماتی ارائه می‌دهد که در زندگی روزمره‌ی مردم مورد نیاز است. هرچه سوپر اپلیکیشن‌ها بیش‌تر اعتماد و وفاداری مشتریان را به دست می‌آورند، سهم بازار بیش‌تری از برندها می‌گیرند. اپلیکیشن‌هایی که این استراتژی را اجرا می‌کنند و خدماتشان را کاملا در مسیر زندگی مشتریان و در میان فعالیت‌های روزمره‌شان ارائه می‌دهند، در مسیر تبدیل شدن به سوپر برندها هستند.

بسیاری از سوپر اپلیکیشن‌ها در آسیا به سوپر برند تبدیل شده‌اند. برای مثال وی چت، با بیش از یک میلیارد کاربر فعال روزانه در ابتدا یک ابزار پیام‌رسان بود و رشد کرد تا به پلتفرمی برای تماس، شبکه‌ی اجتماعی، حمل و نقل و پرداخت تبدیل شد‌.

در سنگاپور، گرب (Grab) امکان حمل‌ونقل اشتراکی، پرداخت و سرویس تحویل غذا را در یک اپلیکیشن واحد ارائه می‌دهد. در حالی که گوجک (Gojek)  تقریبا همین خدمات را در اندونزی ارائه می‌دهد. این شرکت یک ارائه‌ی خدمات همه جانبه است که غول‌های فناوری غرب هم به دنبال آن هستند.

 

خدمات مالی جدید

در سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی بزرگ در ایالات متحده نیز خبرهایی در مورد محصولات مالی‌شان اعلام کردند.

در ماه مارچ، اپل اعلام کرد که کارت اعتباری اپل را در مشارکت با گلدمن ساکس (Goldman Sachs) وارد بازار خواهد کرد. اخیرا هم گوگل اعلام کرده که شروع به ارائه‌ی خدمات مالی مختلف مثل کنترل حساب در ایالات متحده خواهد کرد، در حالی که آمازون و ایر بی ان بی در حال مشارکت با جی پی مورگان (JPMorgan) برای ارائه‌ی یک کیف پول الکترونیکی به منظور پرداخت و انتقال پول هستند.

در همین حال، استراتژی اوبر بر مبنای بخش اوبر مانی (Uber Money) جدیدش است که به رانندگان امکان دسترسی به درآمدشان را می‌دهد، به صورتی که آنها مجبور نیستند منتظر پرداخت هفتگی یا برداشت پول با اپلیکیشن دیگری باشند. به علاوه این اپلیکیشن به اوبر امکان می‌دهد تا محصولات مالی‌اش را بر مبنای داده‌های درآمدی و جریان نقدی کاربرانشان ارائه دهد.

چنین کسب‌وکارهایی که مبتنی بر داده هستند، به عنوان فرصتی برای ارائه‌ی خدمات مالی بهتر به کاربرانی در نظر گرفته می‌شوند که بر اساس داده‌هایشان قابل شناسایی و درک هستند. در این صورت، شرکت‌ها به دنبال افزایش مالکیتشان در تجربه مشتریان و عقب نماندن از دیگر رقبا هستند. اما موفقیتشان بستگی به داده‌ها دارد.

 

سال 2020، سال تحول

هر شرکتی که به دنبال سوپر اپلیکیشن‌ها و تبدیل شدن به سوپر برند بعدی است باید بداند که کاربرانش واقعا کدام سرویس تراکنشی را می‌خواهند. برای این منظور، باید سخنان سیدو پوناپا (Sidu Ponnappa) مهندس SVP گوجک در مورد اهمیت پرداخت‌ها در سوپر اپلیکیشن‌ها را درک کرد. او می‌گوید، «گوجک پلتفرمی ساخته شده از پرداخت‌ها است. زمانی که شما خدمات پولی را برای کاربران فعال کنید، می‌توانید قلعه‌ای از خدمات مربوط به آن را هم بسازید.»

با فراهم کردن قابلیت‌های تراکنشی و نیازهای چندگانه در یک اپلیکیشن واحد، برندها می‌توانند با سوپر اپلیکیشن‌هایشان راحتی و یکپارچگی را به کاربران ارائه دهند.

به گزارش عصربانک، بهترین رویکرد برای شرکت‌هایی که در مسیر سوپر برند شدن گام بر می‌دارند، سرمایه‌گذاری در «فین‌تک به عنوان یک خدمت» با استفاده از APIها برای فعالیت در مقیاس سریع و ورود به بازارهای محلی چندگانه به صورت همزمان است. فین‌تک به عنوان یک سرویس، ارتباط میان رونق امروزی، کسب‌وکارهای تکنولوژی و سیستم‌های مالی قدیمی را فراهم کرده و بیش‌تر تجارت جهانی را هدایت می‌کند. به علاوه مسیری برای نوآوران مالی باز می‌کند که بتوانند به مشتریانشان در بازارهای محلی و بین‌المللی، تجربه استثنائی ارائه دهند. بنابراین این تحولی است که به نظر می‌رسد در سال 2020 رخ دهد.

ترجمه از atmmarketplace

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.