توسعه اقتصاد دیجیتال در چین به دنبال شیوع کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا در چین اقتصاد دیجیتال در این کشور بیش از پیش توسعه یافته است و بسیاری از مردم با مراجعه به سایت های اینترنتی نیازهای روزمره خود را تامین می کنند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا، در هفته طلایی عید بهار چین، مناظر شلوغ و پرجمعیت، مراکز خرید، رستورانها، سینماها و جاذبه های گردشگری ناپدید شد که نگرانی محافل خارجی را نسبت به رشد اقتصادی چین برانگیخت. اما در حقیقت، در حال حاضر شبکه های اینترنتی بسیار پیشرفته اقتصاد دیجیتال به ستون مهم تضمین فعالیت عادی اجتماعی چین تبدیل شده است.

به عنوان مثال اعضاء خانواده خانم هان شهروندی ساکن شهر پکن، از زمان شیوع کرونا، در خانه می مانند. خانم هان از طریق شبکه اینترنت خوراک و لوازم زندگی می خرد. همسرش به بازی با گوشی همراه و تماشای مجموعه های تلویزیونی مورد علاقه اش می پردازد و دخترش از طریق اینترنت در دوره های آموزشی شرکت می کند. زندگی خانواده خانم هان نمونه ای کوچک از توسعه اقتصاد دیجیتال چین است. داده ها نشان می دهد که حجم اقتصاد دیجیتال چین در سال 2018 به 31300 میلیارد یوان رسیده که در مقام دوم جهان قرار دارد و 34.8 درصد تولید ناخالص داخلی چین را تشکیل داده است.

بعد از شیوع کرونا، نقش اقتصاد دیجیتال در چین روشن تر شده است. در روزهای اخیر پایانه های تجارت الکترونیک چین برای تامین بازار در این زمان خاص نقش مثبتی ایفا کرده اند. در همین حال، ویدیو، پخش زنده، بازی متصل به شبکه و آموزشهای متصل به شبکه به طور چشمگیری توسعه یافته است.

توسعه سریع اقتصاد دیجیتال تا حد بزرگی تاثیر منفی شیوع ویروس را کاهش داده است. چین اطمینان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.