خرید آنلاین و تحویل بدون تماس در چین افزایش یافت

در حالی که میلیون‌ها چینی از وحشت ویروس کرونا در خانه‌های خود گرفتار شده‌اند و در انتظار پایان شیوع آن هستند، فرصت قابل‌توجهی برای شرکت‌های خرده‌فروشی آنلاین به وجود آمده است. هرچند این شرکت‌ها دائماً باید ریسک‌های مرتبط با این بیماری را مدیریت کنند.

لانسونگ سان، مدیر ایستگاه تحویل کالای سایت جی‌دی دات کام در ییژوانگ، می‌گوید: پیش از این هر کدام از پیک‌های ما در پکن روزانه 140 تا 150 بسته به هر مجموعه آپارتمانی تحویل می‌دادند، حالا این میزان به بیش از 200 بسته در روز رسیده است.

گزارشات حاکی از آن است که با اجتناب مردم از حضور در فضاهای عمومی، خرید آنلاین خواروبار به ویژه افزایش یافته است. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، سفارشات ماسک صورت و ضدعفونی‌کننده‌ها هم افزایش یافته است.

این در حالی است که به واسطه محدودیت‌هایی که برای کنترل شیوع ویروس وضع شده بیش از نیمی از چین تعطیل است و راه‌های ارتباطی زیادی بسته شده که این کار پیک‌ها و فروشگاه‌های آنلاین را دشوارتر می‌کند.

یکی از مقامات شهری پکن گزارش داد که روزانه 20 هزار پیک در این شهر به طور متوسط 400 هزار سفارش را به مقصد می‌رسانند.

از سوی دیگر محدودیت‌های وضع شده برای کنترل ویروس، چالش‌هایی را برای فروشندگان، در زمینه تحویل بدون تماس با مشتری به وجود آورده است. آنها باید بسته‌های خود را به جای تحویل به اشخاص در درب منزل رها کنند.

برخی از فروشندگان دیگر تصمیم گرفته‌اند که فعلاً فروشگاه‌های خود را تعطیل نگاه دارند.

اپل اعلام کرد که تعطیلی فروشگاه‌های خود را به علت تداوم وضعیت اضطراری شیوع ویروس کرونا، تمدید می‌کند.

قبلاً قرار بود تعطیلی فروشگاه‌های اپل تا 9 فوریه ادامه پیدا کند، اما در بیانیه جدید این شرکت اعلام شد: ما بر روی بازگشایی فروشگاه‌های خود در هفته پس از 10 فوریه کار می‌کنیم.

/ مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.