انتشار سوابق عملکرد دارندگان نماد اعتماد الکترونیکی

علی رهبری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، از انتشار سوابق عملکرد واحدهای کسب و کار دارای نماد الکترونیکی در زمینه پاسخگویی به شکایات خبر داد و گفت: در سایت «نماد اعتماد الکترونیکی» امکانی فراهم شده تا مصرف‌کنندگان از فروشندگان متخلف شکایت‌های خود را به ثبت برسانند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی افزود: هم‌اکنون زیرساختی فراهم شده که شکایت از واحدهای کسب و کار، قابلیت ثبت از سوی مصرف‌کنندگان داشته و این شکایات عیناً برای صاحبان کسب و کار ارسال خواهد شد ضمن اینکه مهلت زمانی برای آنها تعیین شده تا به شکایات پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی، اگر صاحب کسب و کار پاسخ مناسب را به شکایات ارائه شده، ندهد، از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با او تماس حاصل شده و علت پیگیری می‌شود به نحوی که اگر فرد پاسخ درستی ندهد، با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

رهبری خاطرنشان کرد: بر این اساس، عمده شکایات مشتریان در این پروسه مختومه خواهد شد و تقریباً شکایتی بدون پاسخ نخواهد ماند.

ببینید: پایش هوشمند کسب‌وکارهای اینترنتی کلید خورد

این مقام مسئول در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: دو کاربرد این سامانه، عدم وجود شکایت بدون پاسخ و کاهش تأخیر در پاسخگویی به شکایات است. بر این اساس این دو شاخص و نتایج آن در پروفایل عمومی یک کسب و کار ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: از چهارشنبه 23 بهمن ماه تعداد شکایات بدون پاسخ و میزان تأخیر در پاسخگویی بر روی پروفایل تمامی دارندگان نماد الکترونیکی قابل مشاهده خواهد بود.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: با انتشار این اطلاعات، نحوه عملکرد یک کسب و کار از سوی سایر مشتریان سنجیده شده و مشتری بر اساس این شاخص‌ها، نسبت به خرید خود تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رهبری گفت: از این پس، نظارت مردمی و مصرف‌کنندگان بر کسب‌وکارها افزایش خواهد یافت که این خود سایت‌های فروش اینترنتی کالا را به سمت اثربخش بودن نظارت‌ها هدایت خواهد کرد به نحوی که بتوانند عملکرد خود در پاسخگویی را ارتقاء دهند.

/ مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.