حمله هکری به زیرساخت ارتباطی کشور متوقف شد

سجاد بنابی با بیان اینکه در حمله هکری که روز شنبه صورت گرفته، هکرها میلیون‌ها مبدأ و مقصد را هدف گرفتند و به دنبال اختلال سراسری در شبکه اینترنت کشور بودند، گفت: ساعت 8:40 روز یکشنبه این حملات به‌صورت کامل متوقف و جلوی خسارت به زیرساخت‌های ارتباطی گرفته شد.
وی با اشاره به اینکه اوضاع دسترسی به اینترنت هم‌اکنون در حالت کاملا عادی قرار دارد، افزود: به‌دلیل مقابله صورت گرفته با این حملات از بعدازظهر روز شنبه سعی کردیم اختلال در شبکه را به حداقل برسانیم و کاربران با مشکل مواجه نشوند. پس از دفع این حملات نیز، از روز گذشته توانستیم آن را متوقف کنیم و وضعیت شبکه را به حالت کاملا عادی برسانیم.

 

بنابی هدف از این حمله گسترده از سوی هکرهای اجاره‌ای را، کاهش سطح دسترسی کاربران به اینترنت عنوان کرد و گفت: اینکه این حملات از سوی یک کشور یا یک دولت اتفاق افتاده باشد، قابل اثبات نیست. چرا که معمولا از این مدل «اتک‌ها» که از نوع دیداس (DDOS) است برای آنکه یک سایت از کار بیفتد استفاده می‌شود.  اما زمانی که از این روش برای از کار انداختن کل رنج «آی‌پی»‌های ایران استفاده می‌شود، ممکن است یک حکومت پشت آن باشد.

وی با اشاره به اینکه این هکرها در «دارک‌وب» اقدام به حمله می‌کنند و از این جهت، هدف آنها قابل اثبات نیست، گفت: هزینه این حملات زیاد است و به نظر می‌رسد غیر از دولت‌ها، کسی نمی‌تواند این هزینه را پرداخت کند.  این مقام مسوول در شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه شناسایی و مقابله با این حملات از طریق سپر «دژفا» و سایر ابزارهای امنیت سایبری زیرساخت انجام شد، تاکید کرد: اختلالات کاملا برطرف شده است و اگر کاربری همچنان با مشکل کندی سرعت و دسترسی مواجه است، ممکن است این اختلال مربوط به شبکه داخلی اپراتور سرویس‌دهنده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.