کارت مترو خود را شارژ نکنید! / معرفی قابلیت شارژ روی گیت در اپلیکیشن ایزی پی

سرویس شارژ روی گیت مترو که  هم اکنون توسط ایزی پی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، می‌تواند برای همیشه به اینگونه از مشکلات پایان دهد و تجربه زندگی هوشمند را برای شهروندان به همراه داشته باشد. اما شارژ روی گیت مترو چیست؟ چگونه کار می‌کند و چه ویژگی‌هایی دارد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این سرویس جدید بپردازیم.

شارژ روی گیت مترو به چه معناست؟

این سرویس جدید در واقع اولین سرویس شارژ آنلاین کارت بلیت مترو در ایران است. در این روش شارژ کارت بلیت مترو، با استفاده از سرویس شارژ روی گیت اپلیکیشن ایزی پی می‏توانید به صورت آنلاین کارت بلیت خود را شارژ کرده و سپس از گیت های مخصوصی که در مترو تعبیه شده‎اند، عبور کنید. در روش شارژ روی گیت مترو شما ابتدا باید از طریق اپلیکیشن ایزی پی کارت بلیت مترو خود را فعال کنید و مقدار شارژ مد نظر خود را تعیین کنید. بعد از فعال سازی کارت بلیت مترو و خرید شارژ مدنظر در اپلیکیشن ایزی پی، در صورتی که موجودی کارت بلیت مترو شما کمتر از 3000 تومان باشد، با عبور از گیت‎های مخصوصی که با برچسب مربوط به “شارژ روی گیت” در مترو مشخص شده‎اند، کارت بلیت شما به مقدار اعتبار خریداری شده در اپلیکیشن شارژ خواهد شد و در صورت کافی بودن موجودی کیف پول، اعتبار جدیدی به همان مبلغ خریداری شده که این اعتبار در مراجعات بعدی و پس از رسیدن اعتبار کارت بلیت به کمتر از 3000 تومان مجدد بر روی کارت، شارژ خواهد گردید و این روند تا کافی بودن موجودی کیف پول ادامه خواهد داشت. در ادامه بیشتر با این روش شارژ آشنا می شویم.

چگونه می‌توان از قابلیت شارژ روی گیت مترو استفاده کرد؟

برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید از منو اپلیکیش ایزی پی سرویس “شارژ کارت بلیت” را انتخاب نمایید. در این صفحه دو راه برای شارژ کارت بلیت مترو وجود دارد. در اینجا شما باید گزینه شارژ روی گیت مترو را انتخاب کنید. حالا باید مشخصات کارت بلیت مد نظر خود را با انتخاب گزینه ثبت کارت بلیت وارد نمایید.

 

در مرحله بعدی با وارد کردن شماره سریال کارت بلیت خود می توانید این کارت بلیت را فعال و در نهایت شارژ کنید. شماره سریال هر کارت روی آن ها ثبت شده است. در صورتی که شماره سریال روی کارت قابل شناسایی نبود می توانید با مراجعه به دستگاه های شارژ خودکار و انتخاب گزینه موجودی کارت، شماره سریال کارت خود را مشاهده کنید. بعد از وارد کردن شماره سریال کارت بلیت روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

 

حالا باید مبلغی که هر بار به موجودی کارت بلیت شما اضافه خواهد شد را انتخاب نمایید. این مبلغ بلافاصله از موجودی کیف پول شما در اپلیکیشن کسر شده و با اولین عبور از گیت های مخصوص ” شارژ روی گیت” به موجودی کارت بلیت شما اضافه خواهد شد. بعد از این هر زمان که موجودی کارت بلیت شما کمتر از 3000 تومان باشد مبلغ مشخص شده به شارژ کارت بلیت شما اضافه می شود. حالا باید گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.

 

در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد پیام کارت بلیت ثبت شده برای شما به نمایش در خواهد آمد و از این به بعد به راحتی می توانید از این روش برای شارژ کارت بلیت خود استفاده کنید. البته این امکان برای شما وجود دارد تا کارت های خود را مدیریت کرده و در صورت نیاز امکان شارژ روی گیت را برای یک کارت فعال یا غیر فعال نمایید.

 

آیا برای شارژ روی گیت مترو نیاز به کارت بلیت‌های خاصی وجود دارد؟

برای استفاده از این روش، به کارت بلیت‌های از نوع مایفر نیاز خواهید داشت. تمام کارت بلیت‌های معمولی مترو و کارت بلیت‌های کریستالی ایزی پی که به کارت بلیت‌های جا سوئیچی نیز شناخته می‌شوند از نوع مایفر هستند. به این ترتیب، در حال حاضر بیش از95درصد کارت بلیت‌های موجود می‌توانند از قابلیت شارژ بلیت مترو از روی گیت استفاده کنند.

تنها استثناهای موجود، شامل کارت بلیت‌های دو منظوره بانک تجارت و تعداد معدودی از کارت‌های دیگر می‌شوند. این کارت‌ها از نوع دسفایر بوده و به همین دلیل قابلیت شارژ از روی گیت را ندارند. هرچند اینگونه کارت‌ها همچنان قابلیت شارژ آنلاین از طریق سرویس ایزی شارژ اپلیکیشن ایزی پی را خواهند داشت و در تلاش هستیم تا به زودی شارژ روی گیت را برای این نوع کارت ها نیز مهیا کنیم.

ویژگی‌های شارژ روی گیت مترو

*سرعت بالا و جلوگیری از اتلاف وقت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی روش شارژ مترو روی گیت مترو بالا بردن سرعت و جلوگیری از اتلاف وقت است. در این روش به دلیل اینکه عملاً امکان شارژ آنلاین کارت بلیت مترو فراهم شده است، دیگر نیازی به شارژ بلیت مترو از طریق کیوسک‌ها و دستگاه‌های شارژ خودکار نیست. به این ترتیب معضل صف‌های طولانی شارژ کارت بلیت مترو تا حد بسیار زیادی حل خواهد شد و از اتلاف وقت شهروندان جلوگیری می‌شود.

*عدم نیاز به همراه داشتن کارت‌های بانکی: از ویژگی‌های مثبت دیگر این روش می‌توان به این نکته اشاره کرد که دیگر برای شارژ کارت بلیت مترو نیازی به همراه داشتن کارت بانکی نخواهید داشت. به این ترتیب تا زمانی که تلفن همراه خود را به همراه داشته باشید می‌توانید به راحتی اقدام به خرید شارژ کارت بلیت خود نمایید.

امنیت بالا: قطعاً استفاده از کارت‌های بانکی و وارد کردن رمز آن‌ها در مکان‌های عمومی و شلوغی مانند مترو امکان دارد امنیت سایبری شهروندان را به خطر اندازد. به همین دلیل قابلیت شارژ بلیت مترو از روی گیت روش امن‌تری خواهد بود.

نکاتی که در شارژ بلیت مترو از روی گیت باید مورد توجه قرار بگیرد

توجه داشته باشید که کارت بلیت‌های مترو ماهیتی آفلاین دارند. به همین دلیل تا وقتی که از کارت بلیت مترویی که به صورت آنلاین آن را شارژ کرده‌اید، برای عبور از گیت‌های مخصوص استفاده نکنید شارژ خریداری شده به موجودی کارت اضافه نخواهد شد. در واقع این گیت‌ها هستند که عمل واریز شارژ  و سپس مصرف را انجام می‌دهند.

از طرفی معمولاً پروسه انتقال اطلاعات شارژ خریداری شده تا گیت‌ها زمان کوتاهی احتیاج خواهد داشت. به این ترتیب سعی کنید برای بار اول  حداقل چند دقیقه قبل از استفاده از کارت بلیت خود و عبور از گیت‌های مخصوص اقدام به شارژ کارت مد نظر خود نمایید تا اطلاعات به گیت منتقل شود و در هنگام عبور از گیت مخصوص دچار مشکل نشوید. قطعاً شارژ آنلاین کارت نیاز به اینترنت خواهد داشت بنابراین سعی کنید قبل از ورود به مترو اقدام به شارژ کارت خود نمایید تا با مشکل عدم دسترسی به شبکه اینترنت نیز مواجه نشوید.

ناگفته نماند که تنها یکبار نیاز به تعریف کارت متروی خود در اپلیکیشن ایزی پی دارید پس از آن برای هربار افزایش اعتبار کارت بلیت خود در صورت موجودی کافی در کیف پول، به محض مصرف اعتبار خریداری شده قبلی، اعتبار جدید برای کارت شما خریداری خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.