غول بانکی انگلیس 35 هزار فرصت شغلی را تعدیل می کند

«نوئل کوین» مدیر موقت بانک HSBC انگلیس با اعلام این خبر که این بانک 35 هزار فرصت شغلی را تعدیل می کند، افزود: به این ترتیب تعداد کارکنان بانک از 235 هزار به 200 هزار نفر خواهد رسید.

این سومین تصمیم عمده بانک یادشده در 10 سال گذشته در راستای سیاست‌های انقباضی بانک به‌شمار می‌رود. مدیران این بانک در سال 95 هم تصمیم گرفتند که 62 شعبه آن را تعطیل کنند و بر اثر آن 180 فرصت شغلی از بین رفت.

پیامد اهش نرخ بهره بین بانکی

کارشناسان معتقدند که کاهش نرخ بهره بین بانکی پس از بحران مالی سال 2008 میلادی منجر به کاهش سرمایه‌گذاری و عملکرد ضعیف بانک‌ها شده است.

نرخ بهره بین بانکی انگلیس پس از نزدیک به یک دهه، در نوامبر 2017 از بیست‌وپنج صدم درصد به پنج‌دهم درصد افزایش یافت.
بانک مرکزی انگلیس به دنبال افزایش نرخ بهره بین بانکی در آمریکا، در سال 2018 تصمیم گرفت که نرخ بهره در این کشور را بیست و پنج صدم درصد دیگر افزایش داده و به هفتاد و پنج صدم درصد رساند.

ببینید: چرا بانک HSBC می‌خواهد 10 هزار شغل را کم کند؟

با وجود گمانه‌زنی‌ها نرخ بهره بین‌بانکی انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا همچنان هفتاد و پنج صدم درصد باقیمانده است.

درآمد بانک HSBC

بر اساس گزارش‌ها، درآمد بانک اچ‌اس‌بی‌سی در سال گذشته میلادی 33 در صد نسبت به سال پیش از آن کاهش داشته است. عملکرد این بانک در سال 2019 میلادی در حالی 13.35 میلیارد دلار ثبت شده، که سال پیش از آن 19.89 میلیارد دلار بوده است.

شبکه خبری آی‌تی‌وی گزارش داد، اچ‌اس‌بی‌سی انگلیس بیشترین کاهش نیرو را تجربه خواهد کرد. نزدیک به 51 هزار و 500 نیروی کار در 621 شعبه این بانک در انگلیس فعالند.
این بانک در سال 1865 توسط توماس ساترلند بانکدار اسکاتلندی در هنگ‌کنگ که از مستعمرات بریتانیا بود، تاسیس شد و اکنون به‌ عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های جهان شناخته می‌شود.

اچ‌اس‌بی‌سی، مالک شبکه‌ای از هفت هزار و 200 شعبه بانکی در 85 کشور جهان است. در سال 2012 این بانک با دارایی خالص 2 هزار و 693 تریلیون دلار به ‌عنوان بزرگترین بانک جهان، بر پایه میزان دارایی‌ها شناخته شد. بانک HSBC انگلیس 

سهام این بانک در بازارهای بورس لندن، نیویورک، بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ، بورس یورونکست پاریس و بورس اوراق بهادار برمودا معامله می‌شود.

/ ایرنا

.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.