اپلیکیشن ایزی‌پی چه امکاناتی را برای کاربران فراهم می‌کند؟

اپلیکیشن ایزی‌پی، به عنوان یکی از محصولات کلیدی و شناخته شده توسن سها با بیش از 700 هزار کاربر، امکانات متعددی را برای کاربران فراهم کرده و قرار است به زودی از امکانات جدید آن نیز رونمایی شود. امیرحسین دلشاد، مدیر پروژه ایزی‌پی، علاوه بر اینکه از امکانات این اپلیکیشن می‌گوید به برنامه‌هایی که توسن‌ سهایی‌ها برای آینده آن در نظر گرفته‌اند اشاره می‌کند.

استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی

دلشاد با بیان اینکه در حوزه پرداخت موبایلی، ایزی‌پی سرویس‌های پرداخت حمل‌ونقل عمومی و نیز تردد خودروهای شخصی را فراهم می‌کند، گفت: «در حوزه حمل‌ونقل عمومی، کاربران ما می‌توانند بلیت تک‌سفره مترو خریداری کنند، کارت بلیت مترو را شارژ کرده و کرایه تاکسی (فعلا فون پی و به زودی ریالو و… ) را پرداخت نمایند. برای خودروهای شخصی نیز قابلیت استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی را فراهم کرده‌ایم.» اپلیکیشن ایزی‌پی

او ادامه داد: «در این سرویس با وارد کردن پلاک خودرو می‌توان عوارض آزادراهی و زمان و مبلغ تردد را مشاهده و پرداخت کرد. تا کنون امکان استعلام و پرداخت تردد های صورت گرفته از عوارضی های آزادراه‌های  تهران – قم، تهران – ساوه، کرج – قزوین، قزوین – زنجان، ارومیه – تبریز (قطعه چهار) و بندرعباس – بندر شهید رجایی میسر بوده که به زودی و با تجهیز آزادراه‌های بیشتر به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض آزاد راهی “آنی رو” قرار است، عوارضی های بیشتری را نیز پوشش دهیم.»

مشاهده ترددهای طرح ترافیک

دلشاد به سایر امکانات اپلیکیشن ایزی‌پی اشاره کرد و گفت: «از دیگر راهکارهای ایزی‌پی، سرویس مشاهده ترددهای طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا و پرداخت آن است. همچنین در طرح کنترل آلودگی هوا، تعداد روزهای مجاز تردد شده خودرو در هر فصل نیز نشان داده می‌شود. در حال حاضر، پرداخت جریمه خودرو، پرداخت قبوض خدماتی، خرید شارژ موبایل با تخفیف و فروش بلیت بازدید از طبقات برج میلاد نیز از طریق اپ ایزی‌پی ارایه می‌گردد.»

شارژ کارت بلیت

یکی دیگر از خدمات توسن سها ارائه کارت بلیت الکترونیک است. او در پاسخ به این سوال که چگونه باید کارت بلیت ایزی‌پی را با اپلیکیشن شارژ کرد، گفت: «به منظور تسهیل فرایند شارژ کارت بلیت برای مسافران مترو و بی آرتی، امکان تعریف سریال کارت بلیت در اپ ایزی‌پی و تکمیل فرایند شارژ از طریق دستگاه‌های شارژ خودکار واقع در مترو  بی ار تی و کیوسک‌های سطح شهر وجود دارد.»

دلشاد ادامه داد: «برای این کار کافی است  از قسمت شارژ کارت بلیت / شارژ ایزی‌پی، شماره سریال کارت بلیت را درج  و ضمن انتخاب مبلغ دلخواه در هر بار شارژ ،کارت فعال گردد. پس از این مرحله دیگر فقط کافی است تا کیف پول را به مبلغ دلخواه شارژ نموده و در هر بار نیاز به شارژ کارت بلیت ، گزینه ایزی پی را بر روی دستگاه‌های شارژ خودکار واقع در مترو ،بی ار تی و کیوسک های سطح شهر  انتخاب و بدون نیاز به عابر بانک کارت خود را  در محل مربوطه قرار داده و شارژ نمایید. لازم به ذکر است در این روش پس از هربار شارژ کارت بلیت مبلغ انتخاب شده، از اعتبار  کیف پول کسر خواهد گردید.»

شارژ بر روی گیت مترو

راهکار دیگری که جدیدا ارایه گردیده است، شارژ بر روی گیت مترو است. مدیر پروژه ایزی‌پی با بیان این مطلب گفت: «در این روش این امکان وجود دارد تا با تعریف سریال کارت و انتخاب شارژ روی گیت در اپ ایزی‌پی، همین فرایند بر روی گیت‌های مترو صورت گیرد و دیگر در مترو ،نیاز به مراجعه به دستگاه‌های شارژ خودکار جهت تکمیل فرایند شارژ، نباشد.»

به گفته او در این روش لازم است کاربر ابتدا با مراجعه به قسمت شارژ کارت بلیت / شارژ روی گیت مترو ، سریال کارت بلیت را تعریف کرده و پس از انتخاب میزان اعتبار، و شارژ کیف پول، معادل مبلغ اعتبار انتخابی از کیف پول کسر شده و در اولین مراجعه  به ایستگاههای مترو ،حین تردد از گیت‌های مشخص شده با برچسب “شارژ روی گیت” در هر ایستگاه چنانچه میزان اعتبار کارت از  مبلغ مشخصی (هم اکنون این مبلغ 3000 تومان است) کمتر بوده ابتدا کارت به میزان اعتبار خریداری شده در اپ، شارژ گردیده و سپس مبلغ تردد از کارت کسر می گردد، یعنی عملا شارژ اعتبار خریداری شده بر روی کارت و پرداخت در همان گیت انجام می‌شود.

 

مدیر پروژه ایزی‌پی با بیان اینکه امکان انتخاب تکرار این فرایند به صورت خودکار وجود دارد بیان کرد: «در این صورت پس از شارژ کارت توسط گیت‌های مترو، چنانچه کیف پول ایزی پی، اعتبار کافی داشته باشد، مجدد خرید اعتبار برای شارژ بعدی صورت گرفته و به محض قرار دادن کارت بلیت بر روی گیت‌های مشخص شده مترو در ترددهای بعدی، در صورت ناکافی بودن موجودی کارت، این شارژ اعمال خواهد گردید و این فرایند تا زمان فعال بودن کارت بلیت و کافی بودن موجودی کیف پول  قابل تکرار خواهد بود.»

طرح هم‌پذیرندگی و پرداخت کرایه تاکسی

دلشاد درباره طرح هم‌پذیرندگی و پرداخت در تاکسی‌ها عنوان کرد: «در پرداخت کرایه تاکسی‌ها، می‌توان کیوآرکدهای تاکسی مانند فون‌پی و نیز تاکسی شهر قم  را توسط اپ ایزی‌پی اسکن و  کرایه را پرداخت کرد. همچنین مسافر می‌تواند کد راننده را وارد و کرایه را پرداخت نماید. البته توسن سها در حال حاضر با فون‌پی همکاری دارد و در حال مذاکره با ریالو است تا کیوآرکد آن را نیز بپذیرد و در نظر دارد در آینده، راهکاری مانند آنها ارائه دهد.»

دلشاد در پایان صحبت‌های خود به راهکار پرداخت آنلاین با شناسه (ID Payment) اشاره کرد که قرار است به زودی از آن رونمایی شود. او در در این رابطه افزود: «در این روش به هر شخص، کیوآرکد اختصاصی داده می‌شود که به کیف پول وی متصل است و با قرار دادن آن بر روی دستگاهای پذیرنده، گیت عبوری مترو، اتوبوس و.. مبلغ تردد به صورت آنلاین از اعتبار کیف پول ایزی پی کسر گردیده و تردد انجام خواهد شد. البته این نوع پرداخت نیز برای دیگر کسب و کار ها و محصولات نیز قابل ارایه خواهد بود»

اپلیکیشن ایزی‌پی را می‌توانید از کافه بازار یا گوگل پلی دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.