پیشگیری از انتقال کرونا با پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی  

جمعی از رانندگان تاکسی، خواستار افزایش تمهیدات پیشگیرانه سازمان تاکسیرانی در مقابل ویروس کرونا شدند. به گفته آنها؛ در چنین شرایطی کارفرما موظف است که ماسک و لوازم ضدعفونی‌کننده در اختیار رانندگان قرار دهد اما تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

به گفته رانندگان تاکسی زیر نظر سازمان تاکسیرانی شهر تهران؛ سازمان تاکسیرانی بر عدم پرداخت نقدی کرایه تاکید داشته است که نیاز به تبلیغات گسترده صداوسیما و رسانه‌ها این خصوص دارد. رانندگان بیش از دیگر مشاغل دارای ارتباطات گسترده با مردم هستند و در صورت عدم تخصیص لوازم پیشگیرانه در معرض ابتلا به کرونا خواهند بود.

چندی پیش سازمان تاکسیرانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «کارگروه ویژه سازمان تاکسیرانی با هدف آگاهی‌بخشی رفتارهای پیشگیرانه به دو قشر تاکسیران و مسافران با هماهنگی اداره کل سلامت شهرداری تهران و مطابق با سیاست‌های وزارت بهداشت شکل گرفته است تا با استفاده از خرد جمعی مدیران، دستورالعمل‌های آموزشی و هشداری را از طریق فضاهای ارتباطی نظیر پیامک، رادیو تاکسی، اینفوگرافی، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی و… به بهترین نحو اطلاع‌رسانی کند.»

ببینید: اینفوگرافیک / راه‌های مراقبت کارکنان شعب بانکی و مشتریان در مقابله با کرونا

طبق اعلام این کارگروه، عدم استفاده از کرایه نقدی و جایگزینی روش‌های پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی، یکی از روش‌های کلیدی و مهم پیشگیری از انتقال انواع ویروس‌ها ازجمله ویروس بیماری کرونا محسوب می‌شود که در این صورت خطری متوجه مسافران و تاکسیرانان نخواهد شد.

/ ایلنا

.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.