تحقیقات بازار دقیق، رویکرد جدی «سیمرغ تجارت» در ارائه محصول موفق

محمد آجدانی در یازدهمین رویداد فیناپ، ارائه خود را با موضوع «همه‌چیز تکنولوژی نیست» آغاز کرد و گفت: برخی افراد به‌خصوص مهندسان با این تصور که همه چیز «تکنولوژی» است یک دیدگاه مطلق و بدون درنظر گرفتن حواشی دارند و این درحالی است که مهندس بودن بد نیست، ولی همه چیز را از دید مهندسی نگاه کردن گاهی اوقات مشکل ایجاد می‌کند. محصول جدید سیمرغ تجارت

شیدایی تکنولوژی

وی افزود: اینگونه افراد دچار یک بیماری به نام «شیدایی تکنولوژی» هستند که این بیماری چند عامل اصلی دارد و از جمله می‌توان به علائمی مانند خودبزرگ‌بینی متوهمانه، بی‌قراری و خوش‌بینی افراطی اشاره کرد. اینگونه افراد اغلب به محیط پیرامونی خود بی‌اعتنا هستند و تنها به چیزی که خود قبول دارند اعتقاد دارند.

مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت عنوان کرد: زمانی که می‌خواهید یک تکنولوژی را مستقر کنید باید به برخی موارد از جمله آداب و رسوم و فرهنگ افراد آن جامعه توجه کنید چراکه بایدهای افراد در پیاده‌سازی و کاربرد یک تکنولوژی بسیار حائز اهمیت است.

آجدانی در این خصوص مثال پیاده‌سازی طرح پارکومتر در شهر تهران را مطرح کرد و گفت: زمانی برای کمک به کمبود جای پارک در تهران از سیستم جای پارک حاشیه‌ای (پارکومتر) استفاده می‌شد ولی ازآنجائیکه دستگاه پارکومتر نتوانست موفقیت در اجرا را به دست آورد طریقه اجرای آن را تغییر دادند و روش‌هایی نظیر استفاده از کارت بانکی، پرداخت آنلاین و موارد دیگر را در آن پیاده‌سازی کردند ولی باز هم نتوانستند در این زمینه موفق باشند چرا که سؤال اصلی مردم ما در این زمینه این است که “چرا باید برای جای پارک هزینه پرداخت کنم؟” و ما درباره این موضوع بدون در نظر گرفتن نظر مردم تمرکز خود را صرفاً روی اجرای طرح گذاشتیم و به محیط پیرامونی خود بی‌توجه بودیم و علی‌رغم اینکه یک محصول بسیار راهبردی و توأم با تکنولوژی عرضه می‌کنیم به دلیل این بی‌توجهی موفقیتی حاصل نخواهد شد. محصول جدید سیمرغ تجارت

با مشکلات خیالی نجنگید

مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت ادامه داد: افرادی که به بیماری شیدایی تکنولوژی دچار هستند اغلب با مشکلات خیالی می‌جنگند به این معنا که بسیاری از مهندسان خودشان یک مسئله را ایجاد می‌کنند، آن را بزرگ کرده و برای از بین بردن آن مشکل می‌جنگند. سال‌ها پیش تصمیمی مبنی بر نرخ‌گذاری کرایه وسایل نقلیه عمومی مطرح شد و در این راستا تعداد شرکت تشکیل و به ساخت دستگاه‌های تاکسی‌متر پرداختند. در این راستا خودروهای تاکسی موظف به استفاده از دستگاه‌های تاکسی‌متر شدند و این درحالی بود که تاکسی‌متر نیز در نوع خود مشکلاتی به همراه داشت و در راستای چاره‌اندیشی برای رفع این مشکل تعدادی شرکت موظف شدند که مشکل پرداخت را در تاکسی‌ها رفع کنند و بدین‌منظور پروژه‌ای مطرح شد که در آن دستگاه پوز به تاکسی‌متر متصل می‌شد که این موضوع نیز ازآنجایی‌که برای برخی رانندگان دارای مشکلاتی بود با عدم استقبال از سوی تاکسیرانان مواجه شد.

تحقیقات بازار دقیق، رویکرد جدی «سیمرغ تجارت» در ارائه محصول موفق

وی با بیان اینکه هدف در همه کسب‌وکارها باید «مشتری» باشد گفت: هدف نه سودآوری است و نه تکنولوژی بلکه باید در ارائه یک محصول مشتری را در نظر گرفت و اگر تمرکز شما بر روی مشتری باشد سودآوری نتیجه آن تمرکز است و تکنولوژی نیز بخشی از محصول است که شما ارائه می‌کنید بنابراین مشکل بسیاری از افراد این است که بر روی مشتری تمرکزی ندارند. همچنین اکثر صاحبان کسب‌وکار اغلب به زیرساخت‌ها بی‌اعتنا هستند.

کسب‌وکارها به جای مشتری تصمیم می‌گیرند

آجدانی در ادامه بیان کرد: بسیاری از افرادی که شیدایی تکنولوژی را در خود دارند به جای مشتری تصمیم می‌گیرند، بدین‌معنا که هرچیز که به نظر خودشان ایده‌آل به نظر می‌رسد را به مشتری نیز تعمیم می‌دهند و فکر می‌کنند این ایده برای مشتری نیز عالی است ولی پس از پیاده‌سازی طرح عکس نتیجه مطلوب حاصل می‌شود و در راستای رفع این مشکل باید قبل از پیاده‌سازی هر طرح یک تحقیقات بازار گسترده و با کمک مشتری صورت گیرد.

وی در این خصوص افزود: زمانی در شرکت ایده کارت تنخواه مطرح شد و بسیاری این ایده را برای شرکت‌هایی که به کارکنان خود کارت تنخواه می‌دهند بسیار عالی دانستند و ما در راستای تحقیق بازار یک پرسشنامه آنلاین به مدیران مالی مراکز دادیم و بر اساس پرسشنامه آنلاین به این نتیجه رسیدیم که آن طرح آنچنان هم که باید به طور مطلق ایده‌آل نبوده و دارای ضعف‌هایی است. بنابراین برای هرچه بهتر بودن محصولاتی که از سوی شرکت ارائه می‌شوند با یک شرکت ثالث برای همکاری در بحث تحقیقات بازار و پرسشنامه همکاری کردیم.

رونمایی از محصول جدید سیمرغ تجارت

آجدانی در پایان سخنرانی خود در فیناپ یازدهم از «دستبند هوشند مغناطیسی»، محصول جدید شرکت سیمرغ تجارت رونمایی کرد و گفت: این دستبند هوشمند می‌تواند فرآیند مگنت را شبیه‌سازی کند و به دو صورت “مستقل” و از طریق “گوشی تلفن همراه” کار کند.

گفتنی است؛ شرکت سامانه‌های یکپارچه سیمرغ تجارت از سال 1391 فعالیت خود را در زمینه راهکارهای نوین بانکی آغاز کرده و هم‌اکنون در سه حوزهٔ کارت، موبایل و ارائهٔ سرویس‌های نوآوری باز فعالیت می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.