سککوک رمز توسعه اقتصادی دهه آینده

صمدی دبیر انجمن معادن زغالسنگ ایران با اشاره به نقش سامانه‌های کسب و کار در ایجاد شغل، گفت: کارآفرینی و ایجاد کسب و کار‌های کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرایند توسعه جوامع دارند.

دبیر انجمن معادن زغالسنگ ایران با تاکید بر اینکه نمی‌توان اثر سامانه‌های کسب و کار‌ را در رشد اقتصادی کشور‌ها نادیده گرفت، گفت: برای پیشرو بودن در رشد اقتصادی، کشور‌ها اقدام به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت کرده و مشوق‌ها و شرایطی را به وجود آورده اند تا از پتانسیل سازنده‌ سامانه‌های کسب و کار‌ برای رسیدن به رشدی پایدار استفاده کنند.

صمدی افزود: یکی از این سامانه‌ها، سامانه کسب و کار سککوک است که با نقشی که در توسعه کسب و کار‌های کوچک و متوسط دارد، رمز توسعه اقتصادی دهه آینده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان داده است که سامانه‌های کسب و کار‌ تاثیر چشمگیری در کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی دارد.

دبیر انجمن معادن زغال‌سنگ ایران تشریح کرد: تولیدکنندگان صنعتی، با هدف استفاده بهینه از امکانات و جلوگیری از هدر رفتن منابع با ارزش، تمهیداتی اندیشیده‌اند که نتیجه آن تغییر در ساختار صنعتی خواهد بود و یکی از مشخصات بارز و اصلی این تغییر ساختار، رشد و ترویج بیش از پیش کسب وکار‌های کوچک و متوسط است.

صمدی با تاکید بر اینکه سامانه‌های کسب و کار‌ در اکثر کشور‌ها به عنوان عناصر مهم در پیشرفت‌های اقتصادی- اجتماعی شناخته شده‌اند، گفت: این کسب و کار‌ها در ایجاد فرصت‌های شغلی با سرمایه‌گذاری‌های پایین، توسعه‌های منطقه‌ای، توسعه‌های سازمانی شرکت‌های متکی بر اصول تکنولوژی، نوآوری محصولات و ایجاد روش‌های نوین، اهمیت بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه ایجاد و حمایت از کسب وکار‌های کوچک و متوسط یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های توسعه اقتصادی این کشور‌ها است ،گفت: این بنگاه‌های اقتصادی علی رغم آنکه به سرمایه‌گذاری کمتری نیاز دارند، بازدهی بیشتری دارند و در ایجاد اشتغال، ایجاد بستر مناسب برای نوآوری و اختراعات و افزایش صادرات این کشورها، نقش مهمی دارند.

دبیر انجمن معادن زغال‌سنگ ایران گفت:  در بسیاری از کشور‌ها این بنگاه‌ها، تامین کنندگان اصلی اشتغال جدید، مهد تحول و نوآوری و پیشرو در ابداع فناوری‌های جدید بوده‌اند. از سوی دیگر این کسب وکار‌ها به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌توانند از جاذبه‌های فراوانی برای بخش خصوصی برخوردار باشند، که این امر بسته به شرایط داخلی اقتصادی کشور‌ها، قوانین و سیاست‌های حمایتی در کشور‌های مختلف به عنوان الگویی موفق برای توانمند‌سازی علمی و صنعتی معرفی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.