آغاز طرح ارائه تسهیلات خرید کالا به بازنشستگان کشوری از سوی بانک صادرات ایران

 به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، دوره بازپرداخت تسهیلاتی که با نرخ کارمزد 2 درصدی توسط بانک صادرات ایران به بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد، با یک ماه تنفس همراه بوده و از آخر فروردین تا پنج ماه در ٥ قسط مساوی قابل بازپرداخت می‌شود.

مجموع کل مبلغ این تسهیلات در هر دوره 14 هزار و 400 میلیارد ریال بوده و بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته، قابل تمدید تا سه دوره در هر سال است که رقم کلی آن در سال تا 43 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد. توان خرید بازنشستگان کشوری با استفاده از این تسهیلات در ایام پایانی سال با حمایت بانک صادرات ایران، هماهنگی صندوق بازنشستگی کشوری و امکانات فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به میزان 12 میلیون ریال افزایش می‌یابد.

حمایت از وضعیت معیشت بازنشستگان کشوری

در مراسم  تفاهم‌نامه سه جانبه اعطای تسهیلات خرید که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و رسول محمدی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برگزار شد، حمایت همه‌جانبه از وضعیت معیشت بازنشستگان کشوری هدف و دغدغه اصلی این طرح عنوان شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی با قله‌های هدف گرفته‌شده فاصله داریم، تاکید کرد: منابع صندوق‌های مختلف بازنشستگی در کشور می‌تواند با مدیریت بهینه منشاء خدمات زیادی برای بازنشستگان فراهم کند تا در سه بخش معیشت، فراهم کردن سرپناه مطمئن و سلامت و بهداشت بازنشستگان اقدامات مناسی صورت گیرد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

محمد شریعتمداری با قدردانی از حمایت بانک صادرات ایران در طرح «یاری»، بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: روند اجرایی کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با وجود رد شدن لایحه بودجه سال ٩٩ در مجلس همچنان پیگیری خواهد شد.

همکاری بانک صادرات ایران با صندوق بازنشستگی کشوری

حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: همکاری این بانک با صندوق بازنشستگی کشوری دیرینه، راهبردی و عمیق است و تعداد شعب و پراکندگی جغرافیایی واحد‌های این بانک در سراسر کشور موجب سهولت استفاده بازنشستگان از خدمات بانکی شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک صادرات ایران با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری طرح‌های متنوعی برای افزایش ظرفیت تسهیلات رفاهی بازنشستگان اجرا کرده است، افزود: در یک‌سال و نیم اخیر، علاوه بر اینکه این همکاری‌ها موجب شده تا حقوق بازنشستگان بدون وقفه به حساب آ‌ن‌ها واریز شود، حدود 200 هزار فقره وام ضروری با نرخ 4 درصد به بازنشستگان و 2500 فقره تسهیلات200 میلیون ریالی ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه‌بگیران (همسر بازنشستگان کشوری) پرداخت شده و اینک با تفاهم‌نامه امضاشده قدم دیگری در راستای ارتقای توان رفاهی بازنشستگان برداشته شده است.

خدمت رسانی پنج هزار دستگاه خودپرداز به بازنشستگان

صیدی ادامه داد: بانک صادرات ایران، با برخورداری از حدود ٢ هزار و دویست شعبه و باجه بانکی و بیش از پنج هزار دستگاه خودپرداز و سایر درگاه‌های الکترونیکی و مجازی، در خدمت بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری است و همواره در تلاشیم تا بهترین خدمات و امکانات در اسرع وقت و کمترین میزان هزینه در اختیار مشتریان بالاخص بازنشستگان عزیز قرار گیرد. همچنین بازنشستگان با استفاده از اپلیکیشن پرداخت «صاپ» این امکان را خواهند داشت که بسیاری از عملیات بانکی مبتنی بر کارت خود مانند انتقال وجه کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ، تهیه بلیط‌های سفر و… را به سهولت و بدون نیاز به مراجعه به شعبه انجام دهند. البته این اپلیکیشن سهولت استفاده از رمز دوم پویا را نیز فراهم آورده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار امیدواری کرد: با حمایت خوب و لطفی که وزیر محترم دارند و رویکرد اجتماعی و همکاری بسیار مثبتی که مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری دارد و از افراد مجرب در بازار مالی کشور به شمار می‌آید، طرح تسهیلات اعتباری رفاهی بازنشستگان در دوره‌های مختلف زمانی تمدید شود.

همچنین مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز با اشاره به برخی دغدغه‌های تدوین این طرح، از همکاری بانک صادرات ایران قدردانی کرد و گفت: طرح «یاری» بازنشستگان را با همکاری بانک صادرات و فروشگاه رفاه اجرا و تلاش می‌کنیم سبد خرید بازنشستگان را گسترش دهیم.

اکبر افتخاری افزود: در این طرح یک میلیون 200هزار تومان در کارت بازنشستگان شارژ می‌شود که بازپرداخت آن در ٥ قسط و با یک ماه تنفس صورت می‌گیرد. در آینده تلاش می‌کنیم با طرح‌های جدید مشترک با بانک صادرات ایران، سفره بازنشستگان را گسترده‌تر کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.