12 توصیه برای مراقبت ویژه از مشتریان بانک‌ها در مقابله با کرونا

شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی به منظور مراقبت ویژه از مشتریان و کاهش روند گسترش ویروس کرونا در مراجعات حضوری مشتریان به شعب، در ١٢ توصیه مهمترین بندهای این تمهیدات را منتشر کرد. در این تمهیدات از مشتریان خواسته شده:​

1- تا حد امکان ضمن کاهش مراجعه حضوری به شعب از خدمات الکترونیکی بانک‌ها (اینترنت بانک و اپلیکیشن‌های بانکی) استفاده کنید.

2- هنگام خرید با کارت بانکی، از فروشنده بخواهید دستگاه پایانه فروش (POS) را در اختیار خودتان قرار دهد و کارت بانکی را به فروشنده ندهید.

3-هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، از تماس مستقیم با دکمه‌های آن اجتناب و ضرورتاً از دستکش یا دستمال استفاده کنید.

4- تا حد امکان از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب کنید.

5- در مراجعه به شعب و استفاده از دستگاه نوبت دهی از دستکش استفاده کنید و خودکار شخصی همراه داشته باشید.

6- هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.

7- کارت بانکی و یا موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

8-در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از دستگاه پایانه فروش (POS) و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران به میزان یک متر رعایت کنید.

9-در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصاً شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.

10-با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد می‌شود از عیدی دادن اسکناس اجتناب کنید.

11-پس از مراجعت از بانک‌ها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دست‌ها با آب و صابون یا شوینده‌های بهداشتی اقدام کنید.

12-برای دریافت اطلاعات با مرکز ارتباط بانک‌ها تماس بگیرید.

ببینید: اینفوگرافیک / راه‌های مراقبت کارکنان شعب بانکی و مشتریان در مقابله با کرونا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.