با احتیاط، کرونا نگیرید! / چند راهکار ساده برای اجتناب از تماس در مترو

ویروس کرونا از طریق مایعاتی که بعد از عطسه و سرفه از بدن خارج میشن منتقل میشه و بنابراین داخل ایستگاه یا واگن مترو ممکنه از دو طریق منتقل بشن: سرفه یا عطسه فرد مبتلا در نزدیکی شما، و یا لمس اشیا یا سطوحی که ممکنه آلوده به ویروس باشن.

پرهیزهای عمومی در محیط مترو

در محیط مترو هم می‌تونیم با چند تغییر رفتار ساده لمس سطوح مختلف رو که ممکنه آلوده باشن رو به حداقل برسونیم. سطوحی که مردم بیشترین تماس رو باهاشون دارن اغلب گیت‌های ورودی، دستگاه‌های شارژ، باجه‌های فروش بلیت و میله‌ها و دستگیره های قطار ها هستن.

برای میله‌ها و دستگیره‌های داخل قطار راه‌حل خوب استفاده از دستکش هست. درصورتی که نمی‌خواید از دستکش استفاده کنید یا پیداش نمی‌کنید، باید حواستون باشه که اگر دستتون رو به این سطوح زدید دستتون رو به‌صورت (دهن، دماغ و چشم‌هاتون) نزنید. اما برای سطوح دیگه مترو چه‌کار کنیم؟

اجتناب تماس با گیت‌های ورودی:

شما می‌تونید با استفاده از کارت های مترو، به‌جای بلیت تک‌سفره از تماس اجتناب کنید و بدون لمس گیت و فقط با نزدیک کردن کارت از گیت رد بشید.

اجتناب تماس با دستگاه‌های دیواری شارژ بلیت:

درصورتی که کارت بلیت دارید مطمئنا اینکه همیشه کارتتون شارژ‌ باشه تا موقع عبور از گیت به دلیل کمبود شارژ، گیر نکنید یکی از دغدغه‌هاتون هست. علاوه بر این فرایند شارژ کارت بلیت و استفاده از دستگاه کارتخوان در این روزها ممکنه ریسک آلودگی رو به همراه داشته باشه. در این راهکار به بررسی گزینه‌های جایگزین دستگاه‌های دیواری شارژ بلیت می‌پردازیم.

شارژ کارت بلیت بدون نیاز به کارتخوان یا کارت بانکی

شما با استفاده از روش شارژ‌ روی گیت اپلیکیشن ایزی پی می‌توانید کارت مترو خود را بدون نیاز به دستگاه شارژ بلیت یا حتی کارت بانکی و فقط با استفاده از اپلیکیشن ایزی پی شارژ کنید! برای استفاده از این ویژگی منحصر به فرد می‌توانید به راحتی کارت بلیت خود را در بخش شارژ روی گیت اپلیکیشن ایزی پی تعریف کنید.

از این پس درصورت عبور از گیت‌های مخصوص شارژ روی گیت -که با زرد رنگ مشخص شده‌اند- درصورتی که اعتبار کارت بلیت شما کمتر از 3000 تومان باشد کارت شما خود به خود شارژ خواهد شد! در این روش نه تنها شما هیچ نیازی به لمس دستگاه کارتخوان ندارد بلکه تا زمانی که کیف پول ایزی پی شما شارژ داشته باشد کارت شما همیشه شارژ باقی خواهد ماند! ضمنا شما هر زمان می‌توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

استفاده از امکان شارژ روی گیت همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید بدون نگرانی نسبت به گم کردن کارت بلیت خود به راحتی از آن استفاده کنید، چرا که اگر کارت بلیت شما گم شود مابقی مبلغ در کیف پول ایزی پی شما باقی‌ست و می‌توانید به راحتی آن را غیر فعال کنید.

جهت استفاده از این قابلیت منحصر به فرد اپلیکیشن ایزی پی را دانلود کنید و مراحل فعال سازی را مطابق راهنمای موجود این صفحه طی کنید.

اگر هم کارت بلیت ندارید می‌تونید با اپلیکیشن ایزی‌پی بلیت تک سفره مترو بخرید، بلیت های تک سفره مترو یه qr کد هستن، در این حالت به جای اینکه این Qr کد روی کاغذ چاب بشه روی صفحه گوشی میاد، در ادامه صفحه گوشی تون رو روی نور قرمز رنگ جلوی گیت می گیرید و گیت باز میشه، اینجا هم باز بدون تماس گوشی با گیت، در باز میشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.