با تصمیم هیئت وزیران سررسید وام‌ها دوماه عقب خواهد افتاد

نشست این هفته سخنگوی دولت به دلیل پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به شکل ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار شد. علی ربیعی در این نشست گفت: در خصوص بحث مهلت سررسید اقساط بانک‌ها، آقای همتی اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص می‌کند و چگونگی مصوبه را توزیع خواهد داد. راهکاری تعبیه خواهد شد که امهال بدهی‌های مالیاتی استمهال بدهی‌های مالیاتی و فعالان اقتصادی و ایجاد تسهیلات برقرار شود و  اگر منع قانونی در آن بود هم پیش‌بینی شده که تصمیم‌گیری شود . ولی تصور ما این است که عمده این موارد در چارچوب اختیارات دولت است و تصمیم‌گیری تا آخر این هفته اتخاذ خواهد شد.

برای کاهش فشار بر مردم مقرر شد سررسید وام‌های مرتبط با کسب و کارها و برخی دیگر از وام‌ها، دو ماه به عقب بیفتد. این مسئله فردا در شورای عالی پول و اعتبار مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود و همتی رئیس بانک مرکزی اطلاع‌رسانی‌های لازم را می‌کند.

همچنین مقرر شد درباره تشکیل مجامع و شرکت‌های بورسی و حل مشکلات بیمه‌ای تا آخر هفته تصمیمات حمایتی اتخاذ شود. مسائل دیگر مطرح شده هزینه درمان بیماری برای مردم بود که مقرر شد بیمه سلامت آن را متقبل شود و در این خصوص هم به مردم خصوصاً طبقات آسیب‌پذیر فشاری وارد نخواهد شد و ممنوعیت واردات و لغو سود بازرگانی برای کالاهای مرتبط با کرونا و اعمال محدودیت صادرات در این رابطه به وزارت صمت واگذار شد.

/ خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.