روش دریافت رمز دوم پویای بانک دی

بانک دی از طریق پیامک رمز دوم پویا را ارسال می‌کند. در ادامه جزئیات روش‌های فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویای بانک دی اورده شده است.

بانک دی از طریق پیامک و اپلیکیشن رمز دوم پویا را برای مشتریان ارسال می‌کند. در ادامه جزئیات روش‌های فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویای بانک دی را توضیح می‌دهیم.

استفاده از اپلیکیشن یا پیامک برای دریافت رمز دوم پویا به اختیار مشتریان بانکی است و اجباری در این زمینه وجود ندارد، اما در صورت استفاده از تلفن‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها از امنیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

 دریافت رمز دوم پویای بانک دی از طریق پیامک

سامانه هریم برای ارسال پیامکی رمز دوم پویا از سوی بانک مرکزی راه اندازی شده است. در تمام کانال‌های پرداختی که رمز دوم نیاز است همانند خرید، کارت به کارت، پرداخت قبوض، شارژ و موارد دیگر، بانک مرکزی، شرکت‌های پرداخت و بانک‌ها را ملزم به تعبیه دکمه‌ای برای دریافت پیامک رمز دوم یک بار مصرف کند.

در این روش بعد از وارد کردن اطلاعات کارت توسط مشتری و زدن دکمه رمز پویا، رمز دوم به تلفن همراه شخص پیامک می‌شود.

دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن رمزساز (ارس)

همچنین مشتریان با نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن رمزساز (ارس) بر روی تلفن همراه خود، می‌توانند در درگاه‌های غیرحضوری (درگاه پرداخت اینترنتی، اینترنت بانک، همراه بانک و …) به جای رمز دوم ایستای کارت، از رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنند. مدت اعتبار رمز تولید شده توسط اپلیکیشن ارس محدود است (یک دقیقه) و امکان استفاده مجدد از آن وجود ندارد.

آموزش فعال‌سازی نرم افزار رمز ساز پویا (ارس) بدون مراجعه به شعب بانک دی

پیش از این استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت از طریق فعالسازی اپلیکیشن رمزساز «اَرَس» صرفاً با مراجعه حضوری مشتریان به شعب بانک دی امکان پذیر بود اما از این پس امکان فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه اینترنت بانک دی نیز برای مشتریان فراهم شده است.

 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرورگر خود را بروز رسانی کنید
  • پس از نصب اپلیکیشن ارس جهت فعال سازی آن ، وارد سامانه اینترنت بانک دی شوید و از منوی کارت ، گزینه << فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت >> را انتخاب نمایید.
  • پس از این مرحله مشتری باید یکی از کارت‌های خود را انتخاب و بر روی دکمه «فعال‌سازی برنامک رمزساز» کلیک کند تا ضمن نمایش QR Code، پیامکی حاوی کد فعال‌سازی نیز به شماره موبایل وی ارسال شود و با باز کردن اپلیکیشن «ارس» و اسکن QR Code و درج کد فعال‌سازی در برنامه، سرویس رمز دوم یکبار مصرف فعال گردد.
  • در صورتی که نام کاربری و رمز عبور اینترنت بانک دی را در اختیار ندارید، جهت فعال‌سازی اپلیکیشن ارس به همراه مدارک هویتی به یکی از شعب بانک دی مراجعه نمایید.
  • در هنگام فعال‌سازی اپلیکیشن ارس نیاز به ارتباط تلفن همراه با اینترنت وجود دارد اما پس از آن (برای تولید رمز) نیازی به اینترنت نیست.

جدول/ روش نصب و استفاده از رمز دوم یکبارمصرف همه بانک‌ها

3 نظرات
  1. غلامعباس ذوالقدر می گوید

    موافقم

  2. ناشناس می گوید

    خسته نباشید

  3. ممد می گوید

    اگر من میخواستم برم یکی از شعبه های بانک خو کلا میبردم میدادم کارمند بانک کل این مراحل رو می رفت و خودمم خسته نمیکردم والا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.