مسئولیت اجتماعی بانکها به هنگام خطر بزرگ کرونا
مهدی کریمی، عضو ارشد قرارگاه عملیاتی مقابله باویروس کرونا؛ به گزارشهای واصله متاسفانه اکثریت مبتلایان به ویروس کرونا در مجامع عمومی آلوده شدند. در واقع در سطح شهر و مکانهای عمومی مانند بانکها که مراجعات زیاد دارند مردمی بیشتر در معرض ابتلا به ویروس خطرناک کرونا قرار دارند.
طی تحقیق و بررسی سطح شهر تهران به نظر میرسد این موضوع که جنبه حیاتی دارد از نظر برخی بانکهای دولتی و خصوصی دور مانده و با صرفه جوییهایی از این مسئولیت مهم که با جان انسانها سرو کار دارد شانه خالی میکنند اما هستند بانکهایی مانند بانک گردشگری که اقدام به ضدعفونی شعب و ارائه خدمات عمومی در شعب خود نمودهاند. این بانک در راستای تبیین مسئولیت اجتماعی تمام شعب خودرا با جدیدترین دستگاههای موجود و ارائه ماده ضدعفونی کننده دست و سطح به مشتریان در بدو ورود از نشر بیماری تا جایی که ممکن است جلوگیری به عمل اورده است.
شنیده شده است بانک گردشگری با تهیه پکیجهای امنیت زیستی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطح و ارائه آن به مشتریان خود میخواهد گامهای بلندی در ارتقاء بهداشت عمومی بردارد.
این موضوع طی نامهای رسمی به اطلاع به فرماندهی ستاد عملیات کرونا استان تهران جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سایر بانکها ارسال شده است. به نظر میرسد اکنون که کشور و حاکمیت نظام در معرض این بیماری است باید همه دستگاهها و نهادهای عمومی دولتی و خصوصی دست به کار شده و با اقدامات جهادی و علمی یاری کننده ملت و مصون سازی خانوادههای ایرانی از خطر ابتلا باشد.
ارائه خدمت بانکداری غیر حضوری ضروری است
به جاست همه بانکها به سرعت مانند بانک گردشگری خدمات ویژهای را به مشتریان خود بدهند و اما بحث جدی تری که بانکها بایستی در برهه زمانی سرلوحه خود قرار دهند ارائه خدمت بانکداری غیر حضوری است که با رشد تقاضاها و خانه نشینی جمیع خانوارهای ایرانی ضروری است و هم رشد خدمات بانکداری نوین را پیش رو خواهد داشت.
هنوز بسیاری از خدمات تجار و بازرگانان و اصناف کشور به صورت سنتی ارائه میشود. امیدواریم بانک مرکزی با اهرمهای لازم این موارد را در بانکهای کشور تبیین و مدیران بانکها را مجبور به حرکتی واقع گرایانه کننده و حمایتی کنند. قطعا حافظه تاریخی ملت ایران کسانی را که مدافع سلامتی کشور با جان و مال و اقدامات خود هستند، هرگز فراموش نخواهند کرد.