با آپ، به سادگی عوارض اتوبان را پرداخت کنید

حتما شما هم خبر اجباری شدن پرداخت الکترونیک عوارض بعضی از آزادراه‌های کشور را شنیده‌اید. از زمان اجباری شدن پرداخت الکترونیک، نحوه پرداخت و اطمینان از پرداخت صحیح و مطمئن عوارض به یکی از دغدغه‌های مهم کاربران تبدیل شده است. در این نوشته شما را با امکان پرداخت عوارض الکترونیک از طریق اپلیکیشن آپ آشنا خواهیم کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

پرداخت الکترونیک عوارضی

همانطور که می‌دانید از اسفند 97 طرح پرداخت الکترونیک عوارض در چند آزادراه به صورت محدود و آزمایشی اجرا شده است. در این طرح رانندگان باید پس از عبور از باجه‌های پرداخت عوارضی، پرداخت را به صورت الکترونیک انجام دهند. رانندگان پس از عبور از ایستگاه‌های دریافت عوارض حدودا 72 ساعت وقت دارند که پرداخت را انجام دهند و اگر عوارض ظرف این مدت پرداخت نشود، راننده متخلف شناخته می‌شود و مشمول جریمه خواهد شد.

از ابتدای اجرای این طرح تا امروز، آزادراه تهران-قم، آزادراه تهران-ساوه، آزادراه کرج-قزوین، آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه بندر عباس-بندر شهید رجایی مشمول این طرح شده‌اند. قرار است در آینده نزدیک، آزادراه‌های دیگری هم به این لیست اضافه شوند. سازوکار ثبت و پرداخت عوارض فرآیند ساده‌ای دارد. شماره پلاک خودروی شما به‌محض اینکه از یکی از خروجی‌های آزادراه رد شد، توسط دوربین‌های مستقر در پایانه‌ها ثبت می‌شود و وارد سامانه پرداخت عوارض آزادراه‌ها خواهد شد.

پرداخت الکترونیکی عوارض با اپلیکیشن آپ

جای نگرانی نیست. از ابتدای اجرای این طرح، اپلیکیشن‌های مختلفی برای پرداخت عوارض گذر از آزادراه‌ها و اتوبان‌ها طراحی شده‌اند و اپلیکیشن‌های پرداخت زیادی هم امکان پرداخت الکترونیک عوارض را به منوی خدماتشان اضافه کرده‌اند. یکی از این اپلیکیشن‌های کارآمد، اپلیکیشن آپ است. شرکت آسان پرداخت، با ارائه اپلیکیشن آپ یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه پرداخت‌های الکترونیک است. خبر خوب اینکه پرداخت آسان، مطمئن و ایمن الکترونیک عوارض آزادراه‌ها با اپلیکیشن آپ ممکن شده است. شما می‌توانید به مراجعه به صفحه اول اپلیکیشن آپ و انتخاب گزینه پرداخت عوارض و طرح ترافیک وارد محیط پرداخت شوید.

پس از ورود به محیط پرداخت، می‌توانید از گزینه‌های پرداخت الکترونیک عوارض و خرید طرح ترافیک، گزینه پرداخت الکترونیک عوارض را انتخاب کنید. مراحل بعدی بسیار ساده و آسان هستند. کافیست شماره پلاک خودروی موردنظر را وارد کنید و لحظاتی صبر کنید تا اپلیکیشن آپ از سامانه پرداخت عوارض درمورد پلاک ماشین شما استعلام بگیرد. بعد از اعلام نتیجه استعلام، می‌توانید به سادگی عوارض موردنظرتان را پرداخت کنید.

پرداخت الکترونیکی عوارض با اپلیکیشن آپ

چرا از اپلیکیشن آپ استفاده کنیم؟

استفاده از اپلیکیشن آپ بسیار ساده و راحت است و شما می‌توانید تنها با انتخاب چند گزینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حتی با اتصالات ضعیف اینترنتی پرداخت را انجام دهید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از اپلیکیشن آپ برای پرداخت عوارض الکترونیکی، ثبت شماره پلاک خودرو در حافظه اپلیکیشن است. با این مزیت، دیگر نیاز ندارید که هربار برای پرداخت عوارض پلاک خودرو موردنظرتان را وارد کنید.

البته پلاک ذخیره شده در حافظه اپلیکیشن به سادگی حذف می‌شود و قابلیت ویرایش هم برای پلاک‌های ذخیره شده وجود دارد. پرداخت عوارض با اپلیکیشن آپ، آسان و ایمن است و شما هیچ نگرانی از بابت امن بودن پرداخت‌های الکترونیک‌تان نخواهید داشت.

یکی از امکاناتی که اپلیکیشن آپ برای کاربران فراهم کرده است، استفاده از کیف پول آپ است. سرویس کیف پول آپ خدمتی دیگر از شرکت آسان پرداخت (آپ) است که برای کاربران  امکان پرداخت‌های الکترونیک در کمترین زمان ممکن و به ساده‌ترین شکل ممکن را فراهم کرده است. سرویس کیف پول آپ نقش کیف پول الکترونیک شما را در پرداخت الکترونیک بازی می‌کند.

مزیت بزرگ استفاده از سرویس کیف پول آپ در پرداخت‌ها این است که می‌توانید به سادگی لمس یک گزینه، پرداخت‌های الکترونیک‌تان را انجام دهید و دیگر نیازی به وارد کردن شماره کارت و یا رمز ندارید.

اگر تمایل دارید که پرداخت‌تان از طریق کیف پول آپ انجام شود مبلغ مورد نظرتان را در قسمت شارژ کیف پول آپ وارد کنید و از طریق کارت‌های عضو شتاب پرداخت را انجام دهید تا کیف پول‌تان شارژ شود.

نکته جالب و مثبت ماجرا این است که برای پرداخت  عوارضی آزاد راه گزینه ی پرداخت خودکار را می توانید فعال سازید. با فعال سازی این گزینه ، چنانچه کیف پول شما موجودی کافی داشته باشد ، پس از عبور از عوارضی به سادگی  و به صورت خودکار بدهی شما پرداخت خواهد شد.

مزایا و معایب پرداخت الکترونیک عوارض آزادراه‌ها

پرداخت عوارض به‌صورت الکترونیک مزایای زیادی دارد. اولین و مهم‌ترین مزیت آن، کم شدن بار ترافیک ورودی آزادراه‌ها است. شما با پرداخت عوارض به‌صورت الکترونیک دیگر نیازی ندارید که پشت صف‌های طولانی پرداخت عوارض معطل بمانید و وقت‌تان گرفته شود.

از طرف دیگر، پرداخت الکترونیکی عوارضی قدم بزرگی به سمت هوشمند و الکترونیک شدن مدیریت شهری به‌حساب می‌آید. حذف پول کاغذی از مبادلات اقتصادی، یکی از مزایای دیگر پرداخت عوارض به‌صورت الکترونیک است.

فکر کنید هربار با دریافت یا پرداخت پول کاغذی، چه حجم بزرگی از باکتری‌ها و میکروب‌ها بین افراد جابه‌جا می‌شود. مخصوصا حالا که خطر ویروس کرونا و بیماری‌های واگیردار، بیشتر از هروقت دیگری احساس می‌شود.

مزیت دیگر پرداخت الکترونیک عوارض اتوبان‌ها و آزادراه‌ها شفافیت مالی است و می‌تواند جلوی هر تخلف مالی را بگیرد. اما بسیاری از رانندگان، از این طرح ناراضی هستند. آنها دلیل خود را برای این نارضایتی، سخت‌تر شدن فرآیند پرداخت، مهلت کم پرداخت و در دسترس نبودن امکانات پرداخت الکترونیک در هر شرایطی می‌دانند.  درصورتی که با استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب، ‌مثلا اپلیکیشن آپ کارشان از پرداخت نقدی هم راحت‌تر خواهد بود.

نکته پایانی

پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها، در نگاه اول ممکن است گیج‌کننده یا سخت به‌نظر برسد. بسیاری از رانندگان ممکن است با خودشان فکر کنند پرداخت الکترونیک با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد یا آنقدر سخت خواهد بود که دردسرساز می‌شود. اما اپلیکیشن آپ، با ارائه بهترین و آسان‌ترین روش‌ پرداخت عوارض، این دغدغه رانندگان را حل کرده است. کافیست این اپلیکیشن را از بازار یا سایت‌های معتبر دانلود کنید و با ثبت‌نام در آن، از خدمات متفاوت و متنوع پرداخت الکترونیک بهره‌مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.