روش‌های دریافت رمز دوم پویای بانک کارآفرین

طرح رمزدوم پویا در دستور کار بانک کارآفرین قرار گرفته است. در ادامه مراحل فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویای بانک کارآفرین آورده شده است.

بانک مرکزی با هدف جلوگیری از دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی، استفاده از رمز دوم ثابت کارت‌های بانکی برای انجام تراکنش‌های اینترنتی را ممنوع اعلام کرده است.

رمز دوم پویای بانک کارآفرین

به همین منظور طرح رمز دوم پویا همانند سایر بانک‌ها در دستور کار بانک کارآفرین قرار گرفته است. در ادامه مراحل فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویای بانک کارآفرین از طریق پیامک و اپلیکیشن آورده شده است.

گام اول: اعتبارسنجی تلفن همراه مشتری

جهت اطمینان بانک از تعلق داشتن شماره همراه دریافت‌کننده رمز دوم پویا به مشتری، لازم است این شماره نزد بانک به ثبت برسد. این کار به دو روش امکان‌پذیر است:

روش 1: مراجعه به یکی از شعب بانک کارآفرین

روش 2: از طریق همراه بانک کارآفرین

لازم به ذکر است که برای اعتبارسنجی رمز پویا از طریق نرم‌افزار همراه‌بانک، ابتدا باید آن را به روز و نسخه جدید را دریافت کنید. برای به‌روزرسانی همراه‌بانک اینجا کلیک کنید.

اعتبارسنجی شماره همراه فقط یکبار در ابتدای فعالسازی خدمت رمز دوم پویا باید انجام شود و بعد از آن، نیازی به انجام مجدد این کار نیست. اما اگر شماره همراه شما تغییر کند، لازم است این امر را به یکی از روش‌هایی که گفته شد، به بانک اعلام کنید.

گام دوم: فعالسازی رمز دوم پویا

در گام دوم، خدمت رمز دوم پویا برای هر یک از کارت‌های مدنظر شما فعال می‌شود و همچنین می‌توانید روش مطلوب خود را برای دریافت رمز پویا خود مشخص کنید.

پیامک: به صفحات پرداخت اینترنتی، سامانه‌های همراه‌بانک و اینترنت‌بانک و اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی گزینه‌ای تحت عنوان درخواست رمز پویا اضافه شده است. هنگام انجام عملیات پرداخت اینترنتی، با انتخاب این گزینه، پیامکی حاوی رمز پویا برای شماره همراه شما ارسال می‌شود.

اپلیکیشن رمزساز ریما: برای استفاده از این روش لازم است گوشی شما هوشمند باشد. ابتدا نرم‌افزار ریما را دریافت و روی موبایل خود نصب کنید (پایین صفحه) و سپس با استفاده از یکی از روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، فعالسازی رمز پویا را انجام دهید.

روش 1: مراجعه به یکی از شعب بانک کارآفرین

روش 2: از طریق نرم‌افزار همراه‌بانک کارآفرین

روش 3: مراجعه به یکی از خودپردازهای بانک کارآفرین

فعالسازی رمز دوم پویای کارت فقط برای کارت‌های برداشت از حساب (متصل به حساب) امکانپذیر است و شامل سایر انواع کارت از قبیل کارت هدیه و بن کارت نمی شود.

با توجه به این که اپلیکیشن ریما مورد استفاده تعدادی از بانک‌های دیگر نیز می‌باشد، اگر مشتری قبلا اپلیکیشن مذکور را از وب سایت بانک‌های یاد شده دریافت و نصب کرده باشد، نیازی به دریافت و نصب مجدد آن از وب سایت بانک کارآفرین نیست مشروط به اینکه روی شماره همراه اعتبارسنجی شده در بانک کارآفرین نصب شده باشد.

گام سوم: دریافت رمز دوم پویا

در گام سوم، رمز پویا را به روشی که در گام دوم انتخاب کرده‌اید، دریافت خواهید کرد.

اگر گوشی شما هوشمند نیست و امکان استفاده از اپلیکیشن ریما را ندارید، می‌توانید رمز دوم یک‌بارمصرف خود را از طریق پیامک دریافت کنید.به صفحات پرداخت اینترنتی، سامانه‌های همراه‌بانک و اینترنت‌بانک و اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی گزینه‌ای تحت عنوان درخواست رمز پویا اضافه شده است. هنگام انجام عملیات پرداخت اینترنتی، با انتخاب این گزینه، پیامکی حاوی رمز پویا برای شماره همراه شما ارسال می‌شود.

امکان فعالسازی و استفاده همزمان از هر دو روش برای هریک از کارت های مشتری وجود دارد، بدین صورت که مشتری می‌تواند همزمان گزینه دریافت رمز پویا کارت از طریق پیامک یا دریافت رمز پویا از طریق سامانه موبایلی ریما را انتخاب نماید.

جدول / روش نصب و استفاده از رمز دوم یکبارمصرف همه بانک‌ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.