چرا ممنوعیت نقل و انتقال اسکناس لغو شد؟

در روزهایی که شاید هیچ ایرانی در قید حیاتی دوران مشابه آن را در خاطرات خود به یاد نمی آورد و فاجعه بزرگ انسانی پیش رو است پشت لغو بخشنامه‌های اثرگذار در کنترل بیماری چه دست‌هایی است؟

اسکناس آلوده‌ترین وسیله در انتقال بیماری است و هیچ راهی برای ضدعفونی شدن آن وجود ندارد. به چه دلیل با این مقدار قدرت سرایت بیماری و ماندگاری ویروس کرونا بر روی اسکناس اقدام بسیار خوب بانک مرکزی در ممنوعیت نقل و انتقال اسکناس فقط 24 ساعت دوام داشت و بعد لغو شد؟!!!!

لغو این بخشنامه آنهم در شرایطی که اکثر بانک‌ها امکانات فیزیکی و دستگاه‌هایی مخصوص دریافت و پرداخت وجه دارند و برای شرایط اضطرار می‌توان از آنها استفاده کرد جای بسی تعجب است. وقتی در کشوری هستیم که مردم بدلایلی به سطحی از فرهنگ و دانش جهت همکاری در چنین بحران‌هایی نرسیده‌اند آیا نباید با اقدامات مدیریتی و ضربتی از یک فاجعه بزرگ انسانی ممانعت کرد؟

آیا وقتی در خانواده‌ای فرزندان کوچک خانواده بدلیل عدم آگاهی دست به اقدام خطرناک می‌زنند پدر و مادر وظیفه حفاظت و صیات را برعهده ندارند؟ چرا مسئولین اقدام فوری نمی کنند؟ قرار است بعد از فوت چندین هزار نفر دست به کار شویم؟

6 نظرات
  1. حسین می گوید

    اگر به فکر کارمندان بانک نیستند حداقل به فکر مردم و مراجعان به بانک باشند . در محیط بسته و پر ازدحام بانک هر کارمند بیمار دهها نفر را بیمار می‌کند.

  2. محمدرضاجعفری می گوید

    سلام ایاباوجوداین همه فوتی ازکارکنان بانک وداغدارشدن خانوادهای این عزیزان نبایدهنوزبانکیهادیده شوندوتعطیل بشن درحالی که همه امکاناتی برای کارهای غیرحضوری وجودداره

  3. محمدرضاجعفری می گوید

    باوجوداین همه فوت شده ازعزیزان بانکهاچراهنوزکه اسکناس آلوده ترین ابزارشده نبایدممنوعیت دریافت وپرداخت اسکناس اجرابشه تاکجابایداین همه بانکیهادیده نشوندو۱۸نفرفوتی داشته اند

  4. محمدرضا محمودیان می گوید

    واقعا چرا؟
    اسکناس آلوده ترین عامل انتشار ویروس کروناست مخصوصا برای
    کارمندان بانکها تاکنون بیش از ۱۸نفر از کارمندان بانک فوت کرده اند

  5. غلامیان می گوید

    تواین شرایط که همه میدونن اسکناس سهم مهمی توی انتقال این ویروس لعنتی داره ومهمترین مدرکش پرپر شدن این همه کارمند بانک هست ، آیا مصلحتی پشت این تصمیم هست یا …!!؟

  6. اسعدایازی می گوید

    کاملاموافق حذف ردوبدل اسکناس درشعب هستم،بخاطرحفظ سلامتی کارمندان بانک وخانواده هاشون ومشتریها این بخشنامه نبایدلغومیشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.