نشان پرداخت آپ یا کارت و کارتخوان؟

کرونا، کرونا، کرونا، ژل ضدعفونی، الکل، ماسک صورت، شستشوی دست، ترس از لمس یک وسیله شخصی تمیز مثل موبایل با دست آلود و یا تماس دست تمیز با یک وسیله آلوده شخصی مثل کارت بانکی یا وسیله عمومی مثل کارتخوان به واژه‌هایی تکراری این روزهای مردم نه تنها در ایران که در کل جهان تبدیل شده است.

در یکی دوماه اخیر با شیوع گسترده کرونا، همه ما سعی کرده‌ایم  بهداشت فردی را بیشتر از قبل رعایت کنیم و برای حمل یا استفاده از هر ابزار و شی عمومی از دستکش یکبار مصرف استفاده ‌کنیم و در خیابان ماسک بزنیم.

این قضیه در مورد استفاده از کارتخوان فروشندگان که روزانه صدها نفر از آن استفاده می‌کنند جدی‌تر است.‌ مردم برای پرداخت از طریق کارتخوان از دستکش استفاده می‌کنند و بعد از هر بار استفاده از کارت بانکی، آن را با الکل و ژل، ضد عفونی می‌کنند.

با افزایش تعداد دفعات استفاده از کارت و کارتخوان در طی روز و انجام مراقبت‌های بهداشتی قبل، حین‌ و بعد از استفاده  از این ابزارهای پرداخت قدیمی، شاخص‌های مهم ابزار پرداخت یعنی سرعت و سهولت کاهش پیدا می‌کند و سلامت کاربر به خطر می‌افتد.

نشان پرداخت آپ؛ راهکار ساده و سریع پرداخت

 در یک دهه اخیر، مردم ایران به استفاده از کارت و کارتخوان بانکی و عدم استفاده از پول نقد عادت کرده‌اند، اما استفاده از اپلیکیش‌ پرداخت آپ برای خدماتی مثل کارت به کارت، خرید شارژ سیم کارت و بسته اینترنت و ده‌ها خدمات دیگر این اپلیکیشن، در چند سال اخیر فراگیر شده است و با این راهکار مردم برای امور روزمره پرداخت از روش‌های قدیمی مثل خودپرداز بی نیاز شده‌اند.

 حالا خدمت نشان پرداخت اپلیکیشن آپ یا همان پرداخت از طریق اسکن QR کد فروشنده راهکار ساده و سریع پرداخت و دریافت وجه است. با نشان پرداخت دیگر نیازی نیست برای پرداخت وجه کالا یا خدمات و حتی پرداخت پول به دوستان خود از کارت بانکی و یا پول نقد استفاده کنید.

در این روش کافی است در گزینه نشان پرداخت اپلیکیشن آپ، کد تصویری را اسکن یا کد عددی نشان پرداخت را وارد کنید و به راحتی با استفاده از اطلاعات کارت بانکی یا کیف پول آپ‌، پرداخت خود را انجام دهید. در این روش با اشترک‌گذاری لینک نشان‌ پرداخت خود از طریق پیامک یا اپلیکیشن‌های ارتباطی دیگر نیز می‌توانید از دیگران پول دریافت کنید.

چگونه از نشان پرداخت استفاده کنیم؟

رونمایی از خدمت نشان پرداخت با همکاری آپ و بانک ملی، در بهمن ماه و قبل از فراگیر شدن کرونا در ایران انجام شد. حالا فقط کافی است در گوشی هوشمند خود اپلیکیشن آپ را نصب کنید و از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوید.

 دانلود اپلیکیشن آپ

از طریق نشان پرداخت آپ می‌توانید بدون لمس کارت یا کارتخوان آلوده، پول پرداخت کنید و برای هر تراکنش از دستکش، الکل و ژل ضدعفونی بی نیاز شوید. همچنین برای دریافت پول در نشان پرداخت، کافی است گوشی خود را 90 درجه بچرخانید تا QR کد مختص به شما، برای طرف مقابل نمایش داده شود و یا QRکد خود را به اشتراک بگذارید تا طرف مقابل با اسکن آن QR کد حتی بدون حضور در نزدیکی گوشی شما، پول مدنظر را به حساب شما انتقال دهد.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از نشان پرداخت اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.