افراد هوشمند، پرداخت از داخل اتومبیل را ترجیح می‌دهند

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در آینده پرداخت از  طریق اینترنت اشیا در بسیاری از صنایع تاثیر خواهد گذاشت. همان‌گونه که در مقاله پیش رو گفته شده، در شبکه پرداخت مبلغ قابل توجهی سرمایه‌گذاری شده تا مشتریان در آینده قادر به پرداخت پول در اتومبیل‌هایشان هم باشند.

البته پرداخت در زمان رانندگی بسیار متفاوت تر از پرداخت هزینه‌ی پارکینگ در زمانی است که ماشین شما بر مبنای اینترنت اشیا به نرم‌افزار نقشه‌یابی‌ متصل باشد. در ادامه به برنامه‌های ویزا و مسترکارت در موضوع پرداخت از داخل اتومبیل خواهیم پرداخت.

نقش مستر کارت در  توسعه خودروهای متصل به اینتنرت

در این موضوع مسترکارت در ایجاد استانداردهای مرتبط به اتومبیل‌های متصل به اینترنت، نقش مشابهی همانند کارت‌های EMV در نظر گرفته است.

معاون ارشد محصولات و نوآوری‌های مسترکارت اعلام کرده که نقش ما این است که مطمئن شویم که پرداخت در اتومبیل برای مشتریان، پذیرندگان و شرکت‌ها امن و ساده باشد. ما هنوز در مراحل اولیه  هستیم. این تکنولوژی وجود دارد و در حال پیشرفت است اما پذیرش آن در سایه‌‌ی این واقعیت است که شما نیاز به وسیله‌ی نقلیه دارید تا نرم‌افزار را روی آن اجرا کنید، نیاز به پذیرنده دارید تا چنین پلتفرمی را به او بفروشید و نیاز به مشتریانی دارید تا تراکنش انجام دهند.

نقش ویزا در توسعه خودروهای متصل به اینتنرت

در صورتی که مشتریان مایل به پرداخت از طریق خودروهای متصل باشند، ایجاد امنیت آن بسیار ضروری است. ویزا پرداخت‌های ازطریق اینترنت اشیا مبتنی بر رایانش ابری و احراز هویت بیومتریک مانند فرمان صوتی را به عنوان روشی برای پرداخت در اتومبیل‌ها می‌داند‌.

رویکرد ویزا بر  توکنیزاسیون و ادغام کیف پول‌هایی مانند اپل پی تکیه دارد تا برای پرداخت‌های اتومبیل‌های متصل و جلوگیری از افشای اطلاعات کارت، تراکنش مشتریان را توکنیزه کند. هم‌چنین مسترکارت احراز هویت بیومتریک‌ و توکنیزاسیون را به عنوان کلید امنیتی برای اکوسیستم اینترنت اشیا خود در نظر می‌گیرد.

بر این اساس مدیرعامل بخش ارائه دهنده‌ پلتفرم وسایل نقلیه‌ی متصل گفت: توانایی ارائه دهندگان تکنولوژی اتومبیل‌های متصل به اینترنت اشیاء برای تغییر سریع به پرداخت در وسایل نقلیه موجب بهبود تکنولوژی توکن‌سازی ویزا و مسترکارت برای پرداخت موبایلی خواهد شد.

ترجمه از:

paymentsjournal

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.