پیشنهاد تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانک مسکن در شرایط کرونایی

رئیس کمیسیون عمران مجلس خواستار تعلق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانک مسکن شد و گفت:‌ در شرایط کرونایی به صلاح نیست بانک مسکن اقساط تسهیلات را تعلیق نکند.

 لزوم تعویق اقساط وام مسکن

محمدرضا رضایی اظهار کرد: این موضوع واضح و مبرهن است که متقاضیان تسهیلات مسکن اغلب از قشر ضعیف و متوسط جامعه هستند، بنابر این تعلیق سه ماهه اقساط تسهیلات می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد خانوارها کند.

وی با بیان این‌که عدم تعویق سه ماهه اقساط  وام مسکن  توسط بانک مسکن فشار مضاعفی را به مردم وارد می کند، افزود: در شرایط کنونی اقساط مسکن به صورت میانگین حدود یک میلیون تومان است و تعلیق این میزان قسط می تواند به جامعه کمک کند.

وی با تاکید بر این‌که مخالفت با تعویق سه ماهه اقساط وام مسکن توسط بانک مسکن در شرایط شیوع بیماری کرونا قابل پذیرش نیست،‌ تصریح کرد: کمیسیون عمران موضوع عدم تعلیق اقساط تسهیلات مسکن را مورد پیگیری قرار می دهد و شخصا با مدیران بانک مسکن در این‌باره صحبت خواهم کرد.

پیش از این و براساس تصمیم بانک مرکزی، پرداخت اقساط تسهیلات صاحبان کسب‌وکار‌ها و وام‌های قرض الحسنه به مدت 3 ماه به تعویق افتاده که وام مسکن مشمول آن نمی‌شود.

گفتنی است که محمدرضا رضایی کوچی نیز در رابطه با لزوم تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات مسکن در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت:

«در جلسات آتی کمیسیون عمران⁩ امیدواریم با بانک مسکن ⁩به تعاملی برسیم تا باز پرداخت اقساط وام‌های مسکن⁩ با توجه به شیوع ⁧ ویروس کرونا⁩ و وضعیت بد اقتصادی مردم حداقل 3 ماه به تعویق بیفتد.»

/ تسنیم

1 نظر
  1. علی می گوید

    فقط حرف حرف حرف
    مجلس ته امور هست اینجوری
    عمل عمل عمل میخوایم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.