بازار سرمایه با عرضه سهام شرکت‌های بزرگی مانند شستا چه تغییری خواهد کرد؟

یک تحلیل‌گر بازار سرمایه گفت: امیدواریم در عرضه اولیه شستا قیمت اولیه سهم را بالا نبرند که فرصت بیشتری برای افزایش قیمت و انگیزه بیشتری برای خریداران ایجاد شود.

مجتبی معتمدنیا، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عرضه اولیه سهام شستا در روزهای آتی، گفت: قطعا عرضه شرکت‌ها در بورس موجب شفافیت بیشتر اقتصادی می‌شود زیرا هر شرکتی که در بورس پذیرش می‌شود موظف است یک سری الزامات را رعایت کند و صورت‌های مالی و سایر اطلاعات مالی و مدیریتی ضروری را در سامانه کدال منتشر کرده و به اطلاع عموم برساند.

شفافیت قیمت‌های بازار سرمایه با عرضه سهام شرکت‌ها

این تحلیل‌گر بازار سرمایه تاکید کرد: با عرضه سهام یک شرکت در بورس شفافیت قیمت به وجود می‌آید و ارزش روز سهم در بازار مشخص می‌شود. همچنین به دلیل عرضه سهام در بورس، سهامدار غیر نیز در اداره شرکت مشارکت پیدا می‌کند و تاثیرگذار می‌شود و عملا شرکت‌ها از حالت حیات خلوت خارج می‌شوند و بیشتر به صرف و صلاح شرکت عمل می‌شود.

عرضه اولیه شستا از هر جهت به نفع بازار سرمایه است

معتمدنیا اظهار داشت: عرضه شستا از هر جهت به نفع بازار سرمایه است. بازار با عرضه شرکت‌های بزرگی مانند شستا عمق بیشتری پیدا می‌کند و هر چقدر شرکت‌های بزرگ به بورس بیایند، جذابیت بازار سرمایه بیشتر می‌شود. عرضه اولیه شرکتی مانند شستا قطعا جذابیت بازار سرمایه را بالا می‌برد و موجب ایجاد شور و نشاط در بازار می‌شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: امیدواریم در عرضه اولیه شستا، قیمت اولیه سهم را بالا نبرند که فرصت بیشتری برای افزایش قیمت و انگیزه بیشتری برای خریداران ایجاد شود.

بورس تهران حباب دارد؟

/ ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.