بانک کره‌ای به خاطر مراودات مالی با ایران 86 میلیون دلار جریمه شد

بانک صنعت کره 86 میلیون دلار از سوی دولت آمریکا به خاطر انتقال بیش از یک میلیارد دلار به ایران جریمه شد.

جریمه 86 میلیون دلاری بانک کره‌ای به خاطر مراودات مالی با ایران

به گزارش رویترز، بانک صنعت کره، بزرگترین بانک کره جنوبی 86 میلیون دلار برای تسویه جریمه‌ای که آمریکا و نیویورک به خاطر انتقال غیرقانونی بیش از یک میلیارد دلار به ایران در نقض تحریم های آمریکا برای آن تعیین کرده اند، می‌پردازد.

این پرونده به اتهام کنت زانگ، یک شهروند آمریکایی و  از مشتریان بانک صنعت کره در 2011 برمی‌گردد که حالا در هشتاد سالگی به سر می برد. وی تحریم‌های ایران را با انتقال پول به موسساتی که تحت کنترل این کشور بودند نقض کرد.

بانک‌صنعت کره که مقر آن در سئول است مسئولیت این عمل را قبول کرده است. این بانک متهم است نظامی مناسب برای نظارت بر اقدامات ضد پولشویی در شعبه نیویورک خود از 2011 تا حداقل 2014 نداشته است. این بانک باید 51 میلیون دلار به علاوه 35 میلیون دلار دیگر به اداره خدمات مالی ایالت نیویورک بپردازد.

بانک‌هایی که در آمریکا فعالیت می کنند باید مطمئن شوند راه کارهای نظارتی مناسب برای جلوگیری از سوء استفاده از سیستم بانکی توسط نهاد های تحریم شده را داشته باشند تا جلوی تروریسم مالی گرفته شود. بانک صنعت کره 242 میلیارد دلار سرمایه از 30 ژوئن 2019 دارد که 180 میلیون دلار آن در شعبه نیویورک است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.