شرکت سیمرغ تجارت پرداخت‌یار شد

شرکت سیمرغ تجارت به‌عنوان نودوهشتمین شرکت پرداخت‌یار در لیست مورد تأیید شاپرک ثبت شد.

شرکت سامانه‌های یکپارچه سیمرغ تجارت در تاریخ 16 فروردین‌ماه 1391 فعالیت خود را در زمینه راهکارهای نوین بانکی با تمرکز بر پرداخت خرد الکترونیکی آغاز کرد. مأموریت شرکت سیمرغ تجارت به‌عنوان مجری کارت کیف پول بانک تجارت، نوآوری در خدمات بانکی و پرداخت الکترونیکی با تمرکز بر توسعه پرداخت خرد و سایر خدمات ارزش افزود تعریف شده است.

شرکت سیمرغ تجارت، ارائه محصولات و راهکارهای هوشمند شهری مانند کارت‌های چندمنظوره بانکی، سامانه کارت‌های شهروندی، راهکارهای سازمانی را در سبد محصولات خود دارد. در حال حاضر این شرکت با هدف ارائه نوآوری و خلق ارزش افزوده در حوزه فناوری‌های مالی، به طراحی، توسعه و عرضه محصولات و راهکارهای نوین می‌پردازد. «اپلیکیشن سِت» یکی از محصولات و راهکارهای این شرکت است که امکان پرداخت، دریافت و انتقال وجه، پرداخت عوارض آزادراهی و انجام خدمات مالی از طریق کیف پول را فراهم می‌کند.

سیمرغ تجارت به‌تازگی و با هدف اینکه بتواند خدمات پرداخت را برای پذیرنده‌ها فراهم کند، اقدام به دریافت مجوز پرداخت‌یاری کرده و در نسخه جدید این اپلیکیشن که در دو ماه آینده دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت از امکان جدید «ست» برای پرداخت‌یاران رونمایی می‌کند.

محمد آجدانی، مدیرعامل سیمرغ تجارت با بیان این خبر گفت: «سال گذشته بحث پرداخت‌یاری را با شاپرک آغاز کردیم و با برگزاری نشست‌های فنی توانستیم این مجوز را دریافت کنیم. ما به‌عنوان شرکت فعال در حوزه پرداخت، اپلیکیشن ست را داریم که بخشی از خدمات آن، پرداخت است که با کیف پول انجام می‌شود. ایجاد درگاه برای پذیرنده‌های خرد که بتوانند دریافت و پرداخت پول را انجام دهند از جمله خدماتی بود که می‌خواستیم در اپلیکیشن ست ارائه دهیم. با همین هدف سراغ مجوز پرداخت‌یاری رفتیم تا قانونمند و با نظارت شاپرک، توسعه محصول خود را آغاز کنیم.»

او با اشاره به بیش از یک میلیون کاربر اپلیکیشن ست، عنوان کرد: «دریافت و پرداخت پول در ست از طریق کیف پول و به دو شیوه فردبه‌فرد و کیوآرکد وجود دارد که البته این امکان برای کاربران معمولی و با سقف مشخص عددی فراهم است. برای ارائه این خدمت برای پذیرنده‌ها به سراغ رگولاتوری رفتیم و مجوز پرداخت‌یاری را از شاپرک دریافت کردیم تا از این‌پس خدمات گسترده‌تری را به کاربران خود ارائه دهیم.»

مجوز پرداخت‌یاری مجوزی است که با انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت امکان استفاده از ابزارهای پذیرش و اتصال به شبکه الکترونیکی پرداخت (شاپرک) به‌صورت غیرمستقیم برای این نهاد را میسر می‌کند. در نتیجه شرکت دارنده مجوز پرداخت‌یاری در چارچوب سند تدوینی از سوی بانک مرکزی و بر اساس قرارداد منعقده با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) و شاپرک، می‌تواند پرداخت‌های بدون کارت از جمله پرداخت‌های درون برنامه‌ای مبتنی بر زیرساخت‌های همراه را برای پذیرندگان خود انجام داده و سپس به شبکه شاپرک ارسال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.