عرضه اولین صندوق ETF با ارزش 16 هزار میلیارد تومان در بورس

دژپسند از عرضه اولین صندوق قابل معامله در بورس (ای تی اف) دولتی شامل سه بانک با ارزش 16 هزار و 500 میلیارد تومان در بورس خبر داد.

عرضه اولین صندوق ETF

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست صمیمی با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده بازار مالی را، بورس به سهولت پر می‌کند. زمانی که راجع حجم نقدینگی صحبت می‌کنیم همه نگران هستیم.

او افزود: اما از آنچه در بورس نگران هستیم؛ سرمایه در گردش است. اگر بازار سرمایه پایداری خود را داشته باشد، بهترین مجرا برای حل مشکلات است. بورس مورد اعتماد مردم شده است و سرمایه‌های خُرد را به این سمت هدایت کرده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخواست عرضه مسکن و فعالیت در حوزه مسکن در بورس را مطرح کرد و گفت: باید سمت عرضه و تقاضا را با اطلاعات ارزان قیمت اغنا کنیم.

او افزود: شنیده می‌شود از روستا‌های دور افتاده کشور برای حضور در بورس مشاوره گرفته می‌شود و ما تاکید می‌کنیم که برای ورود به بازار سرمایه حتما مشاوره گرفته شود.

حمایت دولت از بورس ادامه‌دار است

این عضو کابینه اظهار کرد: بورس تا پایان سال هوشمندسازی می‌شود. رشد بازار سرمایه در سال گذشته 7.1 درصد بوده است.

دژپسند گفت: چند روز گدشته شاهد ورود شستا بودیم و این اطمینان را می‎دهیم که عرضه‌های اولیه از سهام دولتی ادامه خواهد داشت.

حباب در بورس وجود ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: استقبال خوب مردم از بازار سرمایه منجر شد تا به بررسی نظرات کارشناسان این بازار بپردازیم تا اثر گذاری و عمق آن بیشتر شود.

او افزود: سازمان بورس، قراردادی را با رسانه ملی دارد و قرار است به عموم مردم آموزش‌هایی را در خصوص بورس بدهد. مردم باید اصل استفاده از مشاوره‌ها را جدی بگیرند.

دژپسند به روش‌های اجرایی بر بنگاه‎های نیاز به تامین مالی اشاره کرد و گفت: ابزارهای صندوق پروژه مشترک و سایر عوامل برای تامین‌کنندگان مالی در بورس تعبیه شده است.

او با اشاره به رابطه عکس بورس با اُفت صادرات گفت: مطالعات علمی نشان می‎دهد بازار بورس شامل حباب نیست اما برای برخی از بنگاه‎ها شاید وجود داشته باشد.

/ باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.