کدام کشورها بیشترین میزان بسته محرک مالی را برای بحران کرونا در نظر گرفته‌اند؟

به رغم اینکه تا کنون آمریکا بیشترین بسته محرک مالی را برای جبران خسارات اقتصادی کرونا تزریق کرده، اما برنامه آتی کمک مالی آلمان، 60 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2019 را شامل می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، بر اساس تحلیل انجام شده توسط سازمان پژوهشی بروژل، در حال حاضر آلمان کشوری است که گسترده‌‌ترین برنامه بسته محرک مالی را برای مقابله با ویروس کرونا ارائه می‌دهد. میزان این محرک مالی 2.2 تریلیون دلار است که 60 درصد از بازده اقتصادی این کشور در سال 2019 را شامل می‌شود.

این بدان معناست که دولت‌های فدرال و ایالتی آلمان به میزان قابل توجهی پشتوانه مالی را نسبت به کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، ایالات متحده و اسپانیا ارائه می‌دهند.

گفتنی است که مجلس ایالات متحده در هفته گذشته لایحه محرک مالی دوم 484 میلیارد دلاری را تصویب کرد. حتی با افزودن این مبلغ، برنامه محرک مالی تنها 14 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته را شامل می‌شود.

با این حال، سهم کمک‌های مالی مستقیم پرداخت شده در ایالات متحده تا کنون (9.1 درصد از تولید ناخالص داخلی) نسبت به سایر کشورها در این تحقیق بیشتر است.

قابل ذکر است که بسته‌های محرک مالی در نظر گرفته شده برای خسارات وارد شده بر اثر ویروس کرونا در ایتالیا 44 درصد، فرانسه 26 درصد، بریتاینا 21 درصد و اسپانیا 12 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشورها در سال 2019 را شامل می‌شود.

همچنین مردم ترکیه و استرالیا یارانه کرونایی دریافت کرده‌اند.

/ ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.