پرداخت اختیاری اقساط وام مسکن تا خرداد 99 تکذیب شد

درحالی عضو کمیسیون عمران مجلس از اختیاری شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن تا خرداد 99 خبر داده بود که مدیر امور ارتباطات بانک مسکن این خبر را تکذیب کرد.

پرداخت اختیاری اقساط وام مسکن تکذیب شد

یوناتن بت‌کلیا عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که بر اساس تصمیم بانک مسکن پرداخت تسهیلات این بانک تا خرداد 99 اختیاری شد، گفته بود: بر اساس مذاکره کمیسیون عمران مجلس با سرپرست بانک مسکن مقرر شد تسهیلات گیرندگان بانک مسکن تا پایان خرداد امسال اقساط را به صورت اختیاری پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم بانک مسکن، تسهیلات گیرندگان وام مسکن ملزم به پرداخت اقساط تسهیلات تا خرداد ماه نیستند. طبق اظهارات سرپرست بانک مسکن اگر شعبات بانک مسکن در چند ماه اخیر تسهیلات گیرندگان را مجبور به پرداخت اقساط کرده اند، افراد می توانند به بانک مراجعه کرده و هزینه پرداختی را پس بگیرند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: همچنین بانک مسکن نشست هایی را با بدهکاران کلان بانکی برگزار کرده و در این نشست ها توافق هایی برای پرداخت بدهی های بانکی صورت گرفته است.

این در حالی است که مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن به طور تلویحی این ادعا را تکذیب کرد. مسعود ایزدی در این‌باره اعلام کرد: تمامی دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه تا پایان‌ اردیبهشت ماه سال جاری مشمول استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط هستند.

وی بیان کرد: بانک مسکن در تمامی مقاطع تابع ضوابط و مقررات ابلاغی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد و براساس آخرین دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی در تاریخ98/12/15به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا ومشکلات حادث شده مقررشد، برای صاحبان کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای کوچک که تحت شرایط جدید با مشکلات مالی مواجه شده اند؛ تسهیلاتی فراهم شود.

مشمولین استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات

وی افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی تمامی دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه این بانک که به دلیل شرایط به وجود آمده قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات خود در مواعد مقرر نیستند باید درخواست خود را به بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی ارائه دهند مشروط بر آن که بدهی آنان تا تاریخ 98/10/1در طبقه جاری قرار داشته باشد ؛ بانک و موسسات اعتباری غیر بانکی می توانند اقساط آنان در ماه های اسفند1398،فروردین و اردیبهشت1399را پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط دریافت کنند.

وی تصریح کرد: تمامی دریافت کنندگان قرض الحسنه فارغ از این که امکان پرداخت یا وصول اقساط از آن ها وجود داشته باشد و نیز قطع نظر از نوع کسب و کار و فعالیت دریافت کننده قرض الحسنه، مشمول استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات هستند که این موضوع با توجه به لزوم کاهش حضور مشتریان در شعب بانک به دلیل شیوع ویروس کرونا ، بدون نیاز به درخواست از سوی ایشان توسط ادارات مرکزی بانک به صورت متمرکز تحت اقدام است.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت با اشاره به این موضوع ادامه داد: این بخشنامه علاوه بر مشمولیت وام های قرض الحسنه ، مشمول استفاده کنندگان از تسهیلات در رسته های کسب و کارهایی که مصادیق آنها از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام گردیده و درخواست استفاده از مزایای تعویق سه ماهه اقساط خود را به شعبه مربوطه ارائه نمایند نیز است.

ایزدی اضافه کرد: از جمله این کسب و کارها می توان به مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها ، مجتمع های جهانگردی و گردشگری ؛دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری؛ مجتمع های ورزشی و تفریحی؛مراکز و مجتمع های فرهنگی و آموزشی و… اشاره کرد.

/ تسنیم

1 نظر
  1. علی می گوید

    میدونستم ای بانک پشیزی به فکر مردم نیستن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.