پذیره‌‏نویسی غیر حضوریETF از طریق درگاه بانک ملی

پنج روش پذیره‌‏نویسی غیر حضوریETF از طریق درگاه بانک ملیدر این گزارش اورده شده است. امکان پذیره‌نویسی سهام دولتی از طریق ۱۱ بانک فراهم شده است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‏‌های البرز و اتکایی امین را واگذار نماید. روش های  پذیره‌‏نویسی غیر حضوریETF از طریق درگاه بانک ملی در ادامه آمده است.

این امر از طریق پذیره‌‌نویسی واحد‌های سرمایه ‏گذاری صندوق سرمایه ‏گذاری قابل معامله (ETF) “واسطه‌گری مالی یکم” انجام خواهد شد و فرصت بی ‏نظیری برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبری است که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار، قصد انجام آن را دارد.

پنج روش پذیره‌‏نویسی غیر حضوریETF از طریق درگاه بانک ملی

امکان پذیره‌نویسی سهام دولتی از طریق درگاه‌های حضوری و غیر حضوری 11 بانک فراهم شده است. بانک ملی نیز یکی از بانک‌های منتخب است و از طریق پنج روش غیرحضوری امکان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه ‏گذاری قابل معامله (ETF) را فراهم کرده است:

سایت بانک
سامانه بام
پیام‌رسان بله
ایوا
نشان‌بانک از اپلیکیشن آپ

شرایط خرید سهام دولت

پذیره‌‌نویسی واحد‌های سرمایه ‏گذاری موضوع این دستورالعمل صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی دارای شماره ملی بوده و اشخاص حقوقی نمی‏ توانند در پذیره‌ نویسی شرکت نمایند و استفاده از حساب آن‏ها برای پرداخت وجوه امکان‏ پذیر نیست.

شروع پذیره‌‌نویسی از بامداد روز یکشنبه 1399/02/14 و پایان پذیره ‏نویسی 1399/02/31 خواهد بود.

پذیره‌‌نویسی واحد‌های این صندوق برای تمامی اشخاص حقیقی، از طریق روش‌های غیرحضوری فراهم شده است تا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان عزیز جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها جداً پرهیز نموده و پذیره‌نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری انجام دهند.

قیمت سهام چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت سهام تشکیل دهنده واحد‌های سرمایه گذاری صندوق در روز آغاز پذیره نویسی، متوسط قیمت سهام در سی روز گذشته (منتهی به انتشار این آگهی) با احتساب 20 درصد تخفیف است که 5 واحد درصد از آن به ‏عنوان دارایی سرمایه‏ گذاران و به منظور انجام عملیات بازارگردانی نزد صندوق نگهداری خواهد شد.

چگونه می‌توانم این سهام را خریداری کنم؟

خرید سهام به ازای هر کد ملی تا سقف دو میلیون تومان امکان پذیر است. پس از پایان پذیره ‌نویسی، در زمان مقتضی همه درخواست‌ها را بررسی شده و میزان واحد تخصیص داده شده به شما از طریق سامانه ها و درگاه های: وب سایت بانک، بام، همراه بام، بله، ایوا و نشان بانک، اعلام خواهد شد.

در صورتی که مبلغ پرداختی شما از واحدهای تخصیص داده شده بیشتر باشد، ما به التفاوت مبلغ به کارت/حسابی که با آن خرید را انجام داده‌اید واریز خواهد شد. لازم به توضیح است که سهام خریداری شده به نام کد ملی ارائه شده ثبت خواهند شد، اما ما به ‌التفاوت مبلغ به کارت/حسابی که پرداخت از آن انجام شده است، واریز می‌گردد.

آیا برای خرید سهام، کد بورسی نیاز است؟

پذیره‌‌نویسی واحد‌های این صندوق برای تمامی اشخاص دارای کد بورسی یا فاقد آن فراهم شده است. اما خریداران برای انجام معامله این واحد‌ها که از 2 ماه به بعد از تخصیص امکان‏ پذیر است، به کد بورسی نیاز خواهند داشت. بدیهی است مشارکت بانک ها در طرح به منظور پوشش متقاضیان فاقد کد بورسی می باشد.

اطلاعات موردنیاز جهت انجام عملیات پیش خرید سهام در بانک

کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره همراه، کد پستی.

استرداد وجوه در موارد اضطرار چگونه خواهد بود؟

حسب مفاد دستورالعمل وزارت امور اقتصادی و دارایی استرداد وجوه از سوی بانک ها ممنوع می باشد بنابراین بایستی مشتریان جهت دریافت وجوه واریزی به سمات مراجعه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.