هک ابررایانه‌های اروپایی برای سرقت رمزارز

 بررسی‌های امنیتی نشان‌دهنده حملات هکری گسترده به ابررایانه‌های اروپایی برای سرقت رمزارز است. این حملات به‌طور عمده در آلمان، انگلیس، سوئیس و اسپانیا رخ داده‌اند.

به گزارش زددی‌نت، هکرها برای سرقت رمزارز بدافزاری را روی ابررایانه‌های مختلف نصب می‌کنند. بدافزارهای مذکور در مواردی موجب خاموش شدن ابررایانه‌ها می‌شوند و همین مساله تحقیق در مورد منشأ انتشار آنها را دشوار می‌سازد.

اولین حمله بدافزاری از این دست روز دوشنبه هفته گذشته در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند رخ داد که ابررایانه ARCHER در آن مستقر است. هکرها با سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری امنیتی برطرف نشده توانسته بودند به این ابررایانه نفوذ کنند.

دومین حمله شناسایی شده از این دست علیه ابررایانه‌هایی در آلمان رخ داد که در استان بادن- وورتمبرگ نصب شده‌اند. حمله یادشده پنج ابررایانه در دانشگاه‌های اشتوتگارت، اولم، توبینگن و موسسه فناوری کارلسروهه را از دسترس خارج کرد.

بررسی‌های شرکت امنیتی آمریکایی کادو و نیز فلیکس وون محقق مستقل امنیتی طی روزهای بعد نشان داد که ابررایانه‌ای در بارسلون اسپانیا نیز به شیوه‌ای مشابه مورد حمله قرار گرفته است.

با تداوم این حملات علیه برخی ابررایانه‌های دیگر در آلمان و سوئیس و اثبات تشابه حملات یادشده برای سرقت رمزارز تلاش برای شناسایی عوامل این حملات آغاز شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد حملات یادشده از کانادا و چین و لهستان انجام شده، اما هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست نیامده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.