چرا به سپرده‌های متقاضیان در طرح فروش خودرو سود تعلق نمی‌گیرد؟

مبالغ واریزی برای ثبت نام خرید خودرو در حساب جاری نگهداری می‌شوند که سودی به آن تعلق نمی‌گیرد.

تکلیف سود سپرده‌های متقاضیان در طرح فروش خودرو

مهدی صادقی، نیارکی معاون امور صنایع وزیر صنعت در گفت و گوی خبری در خصوص اینکه آیا سود به مبالغی که افراد  برای  ثبت نام خودرو  واریز می‌کنند تعلق می گیرد یا خیر؟ گفت:  مبالغ واریزی در حساب جاری و امانی نگهداری می شوند. این حساب، یک حساب سپرده گذاری نیست و به همین دلیل سودی به این مبالغ تعلق نمی‌گیرد.

او افزود: نه در فروش فوق العاده و نه در پیش فروش خودرو هیچ سود مشارکتی به متقاضیانی که پول واریز کرده‌اند تعلق نمی‌گیرد. مبالغ مربوط به پیش ثبت نام خودروها در یک حساب امانی از روز اول تا روز آخر نام نویسی جمع می‌شود. میزان ماندن پول در حساب بسته به روز ثبت نام افراد متغیر است.

صادقی نیارکی افزود: پس از مشخص شدن تکلیف قرعه کشی و خریداران نهایی خودرو، مبالغ مربوط به پیش پرداخت خرید خودرو در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد و مبالغ مربوط به افرادی که در قرعه کشی موفق نشده‌اند، حداکثر طی 7 روز کاری توسط بانک عامل به حساب آنها(شماره شبای اعلامی در زمان پیش ثبت نام) بازگردانده می‌شود.

گفتنی است پیش از این خودروسازان در شروط اعلامی به متقاضیان در حوزه ثبت‌نام خودروها، شرط اخذ چک صیادی یا چک متعلق به بستگان درجه یک را مطرح کرده بودند که با دستور سرپرست وزارت صمت، شرط اخذ هر گونه چک در این مرحله از ثبت نام ملغی اعلام شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.