چرا ساخت اپل آی‌دی با شماره ایرانی امکان‌پذیر نیست؟

در اقدامی دیگر که توسط اپل صورت گرفته است، ساخت اپل آی‌دی با شماره ایرانی امکان‌پذیر نیست. درواقع اپل برای افزایش امنیت حساب‌های خود، از کاربران هنگام ساخت حساب کاربری اپل یا همان اپل‌ آی‌دی، کد تایید می‌خواهد که دریافت این کد برخلاف معمول که از طریق ایمیل هم انجام می‌شد، نیازمند شماره تلفن است که با برقراری تماس یا پیامک این کد را ارسال کند، اما از آنجا که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، شماره کشورمان در لیست بسیاری از شرکت‌های فناوری نیست، این بار هم کاربران با مشکل مواجه می‌شوند.

البته آن دسته از کاربرانی که پیش از این موفق به ساخت حساب کاربری اپل بودند، می‌توانند از همان حساب قبلی برای محصولات جدید اپل استفاده کنند و این موضوع برای کاربران جدید که می‌خواهند اقدام به ساختن اپل آی‌دی کنند، مشکل‌ساز شده است. البته بسیاری از کاربران به کمک شماره‌های مجازی به ساخت اپل‌ آی‌دی اقدام می‌کنند، اما این شماره‌ها هم فقط به مدت محدودی قابل دسترسی خواهند بود و پس از آن غیر فعال و به سایر افراد واگذار می‌شوند.

در نهایت با توجه به اینکه شکایات‌ و اقدامات قانونی نتیجه‌ای نداده، این شرکت‌ها هستند که باید برای مقابله با تحریم‌ها، روش‌های توسعه برنامه‌های خود را تغییر دهند و استفاده از محصولات خود را برای کاربران هموار کنند، همان‌طور که در این سال‌ها و با وجود تحریم‌ها، شرکت‌ها و کاربران ایرانی همواره راهی برای مقابله و دور زدن تحریم‌ها پیدا کرده‌اند و باید دید مشکل شماره تلفن برای کاربران ایرانی، چطور به دست شرکت‌ها چاره‌ می‌شود.

/ ایسنا