ارزهای دیجیتال جایگزین حساب‌های بانکی خواهند شد

 یکی از کارشناسان بلاکچین سازمان ملل از جایگزینی ارز دیجیتال به جای حساب‌های بانکی خبر می‌دهد.

جایگزینی ارز دیجیتال به جای حساب‌های بانکی ممکن است؟

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک به نقل از Coindesk، ماسیمو بونومو، کارشناس سازمان ملل در حوزه بلاکچین خبر از آینده ای می‌دهد که در آن ارزهای دیجیتال جایگزین حساب‌های بانکی با سود‌دهی پایین می‌شوند.

به گفته او سود‌های کم بانکی می‌توانند دلیل خوبی برای پیوستن به بانک‌های نوظهور باشند. اما تمامی این‌ها در مقایسه با ارزهای دیجیتال رسمی که به راحتی می‌توانند پرداخت دیجیتال را پردازش کنند کاملا منسوخ به نظر می‌رسند.

او همچنین افزود: ” این احتمال وجود دارد ارزهای دیجیتال به خصوص ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) جایگزین تمامی حساب‌های بانکی شوند.”

تسخیر قلمرو چندین ساله پول و پرداخت‌های کارتی

این مباحث در یک پنل آنلاین با موضوع آینده‌ جهان بعد از همه‌گیری ویروس کرونا مطرح شد با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که ارزهای جدید دیجیتال قلمرو چندین ساله پول و پرداخت‌های کارتی را تسخیر کنند.

به عقیده او ارزهای دیجیتال از مزایایی مختص به خود برخوردارند. برای مثال این ارزها از امنیت بالاتری نسبت به حساب‌های بانکی که اغلب مستعد کلاهبرداری هستند برخوردارند. از سوی دیگر، بانک‌های سنتی مالیات‌های سنگینی را بر دوش مشتریان خود می‌گذارند که این مساله در ارزهای دیجیتال مطرح نیست.

او همچنین اعتقاد دارد قانون‌گذاران باید بر سیستم‌های بر پایه‌ کریپتوکارنسی که جایگزین بانک‌های سنتی می‌شوند کنترل کامل داشته باشند.

روشی که به عقیده‌ی بونومو این کار را ممکن می‌سازد ایجاد و صدور این کریپتوکارنسی‌ها از طریق یک بانک مرکزی است.

طبق این نظریه این مسئله به معنای حفظ تعادل میان ارزش دلار‌های دیجیتال است که تحت مسئولیت سیستم بانکداری مرکزی آمریکا (Federal Reserve) ثبت شده‌اند و یا به صورت یک واحد الکترونیکی توسط هر سیستم مالی معتبری قابل پیگیری‌اند.ویزا نیز با استفاده از یک اپلیکیشن ارز دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین ، این ایده را مورد بررسی قرار داده است.

همچنین در کشور چین دولت در حال بررسی یک برنامه‌ی آزمایشی برای طراحی یوآن دیجیتال با همکاری شرکت‌هایی مانند استارباکس، مکدونالد و ساب وی است که احتمالاً در ماه‌های باقی مانده سال جاری راه‌اندازی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.