توضیحات بانک ملت پیرامون کسر و بازگشت خودکار اقساط برخی قراردادهای تسهیلات قرض الحسنه

بانک ملت در خصوص کسر خودکار اقساط برخی قراردادهای تسهیلات قرض الحسنه در یازدهم خرداد ماه 99 توضیحاتی ارایه و تاکید کرد: همه اقساط برداشت شده، به صورت سیستمی به حساب مشتریان بازگردانده شده و این بانک به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تعویق سه ماهه اقساط عمل کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک با هدف کاهش آثار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب وکارها و معیشت هموطنان گرامی و در راستای مصوبات شورای محترم پول و اعتبار، اقدامات لازم به منظور انتقال سه قسط اسفند1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 به انتهای اقساط دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه را فراهم کرد.

بر این اساس، عملیات و فرآیند اجرایی این اقدام، مستلزم مجموعه ای از تغییرات و تدابیر فنی و سیستمی بود که با تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان این بانک محقق شد و این مهلت برای آن دسته از تسهیلات گیرندگان که تا پایان دی ماه 1398، بدهی معوقی نزد بانک نداشتند اعمال شد.
با این حال در روز یازدهم خردادماه سال جاری، به دلیل یک رخداد سیستمی، اقساط تعدادی از قراردادهای تسهیلات قرض الحسنه از حساب های وام گیرندگان کسر شد که بلافاصله مراتب بررسی و تمامی اقساط کسرشده در پایان همان روز به حساب های مذکور واریز شد.
بانک ملت با پوزش از رخداد پیش آمده، تاکید کرد: اراده و تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان این بانک در دوران مبارزه با بیماری کرونا، بر نهایت مساعدت و همکاری با مشتریان محترم استوار بوده و بانک ملت در این مدت، علاوه بر اعمال مصوبات شورای پول و اعتبار، تسهیلات ویژه ای را برای امهال قراردادهای تسهیلات کادر درمان و مراکز پزشکی درگیر در برنامه ملی مبارزه با کرونا را در نظر گرفت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.