بانک تجارت در گزارش تفسیری از فروش املاک و دارایی‌ها خبر داد

بانک تجارت در گزارش تفسیری اعلام نمود، زیان انباشته بانک در سال 1398، 2 درصد کاهش یافت.

فروش سودآور سرمایه‌گذاری‌ها، فروش املاک و دارایی‌ها از برنامه‌های مهم بانک تجارت می‌باشد. نقدینگی این بانک در اردیبهشت ماه 1399 به طور میانگین 289/000 هزار میلیارد ریال بالغ گردیده است.

افزایش سرمایه 390 درصدی بانک تجارت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها علاوه بر تبدیل نمودن این بانک به بزرگترین شرکت بورسی، موجب فراهم شدن زمینه خروج بانک از شمولیت ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت در پایان سال 1397 گردید.

لذا در راستای تداوم این امر و توجه به سوددهی بانک، تا پایان سال 1398 زیان انباشته بانک حدود 2 درصد کاهش یافت که البته بانک به منظور ادامه این روند برنامه‌های مبسوطی را به شرح ذیل تدوین نموده است:

1- افزایش مانده و سهم سپرده‌های کم هزینه مخصوصأ سپرده‌های جاری

٢- کاهش هزینه پول سپرده‌های مدت‌دار

٣- تلاش برای وصول مطالبات و کاهش نسبت مطالباتی

4- فروش سودآور سرمایه‌گذاری‌ها

5- فروش سودآور املاک و دارایی‌های ثابت

6- کاهش شبکه شعب زیانده و در نتیجه بهینه‌سازی شبکه شعب بانک

با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات و تلاش‌های انجام پذیرفته در سال 1398 بانک موفق به بهبود فرآیند تجهیز و تخصیص سپرده‌ها گردید. تداوم این سیاست‌ها در سال 1398 نیز ادامه داشته به گونه‌ای که نقدینگی بانک در اردیبهشت ماه 1396 به طور میانگین به مبلغ 289/0000 هزار میلیارد ریال بالغ گردیده و در بازار بین بانکی با نرخ بازدهی مناسب مصرف شده است. همچنین پیش بینی می‌شود با تداوم وضعیت فعلی و وجود نرخ مناسب در بازار بین بانکی، فعالیت بانک در این حوزه ادامه داشته باشد.

/ بورس 24

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.