جایگزینی شماره کارت مشتریان با توکن توسط مسترکارت

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک به نقل از مستر‌کارت، اعتبار کارت‌های اعتباری مشتریان آمازون در 12 کشور در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، خاورمیانه و اروپا توکنایز خواهند شد.

جایگزینی شماره کارت مشتریان با توکن

به گفته شرکت مسترکارت، با جایگزینی شماره کارت مشتری با توکن، اطلاعات پرداخت هر تراکنش مختص همان تراکنش می‌ماند و تنها برای پذیرنده‌ای که آن را پذیرش کرده است قابل استفاده خواهد بود.

لزوم حرکت به سمت توکنایز کردن تراکنش‌ها در بحبوحه رشد تجارت الکترونیک اهمیت یافته است زیرا مشتریان اطلاعات کارت بانکی خود را در چندین وب سایت ذخیره و استفاده می‌کنند. به گفته‌ این شرکت، آمازون و دیگر کسب‌وکارهای جهان از طریق تکنولوژی مسترکارت از ذخیره امن اطلاعات کارت‌های وارد شده توسط مشتریان اطمینان حاصل می‌کنند.

برخلاف کارت‌های پلاستیکی، این توکن‌های شبکه‌ای تاریخ انقضا ندارند و اعتبار آنها به طور اتوماتیک به‌روزرسانی می‌شود و این امر منجر به عدم لزوم وارد کردن شماره کارت‌، رفع وقفه هنگام پرداخت و تجربه بهتر خرید مشتری می‌شود.

جورن لمبرت مدیر عامل اجرایی بخش دیجیتال در بیانیه‌ای اظهار کرد: «این تغییر رفتاری که شاهد آن هستیم در چند ماه اخیر سرعت گرفته است و حاصل فعالیت‌های ما برای ایجاد زیرساخت و اکوسیستم یکپارچه برای مشتریان هوشمند دیجیتال و کسب‌وکارهای آینده نگر مثل آمازون است. هدف ما ایجاد تجربه فوق‌العاده برای مشتریان و افزایش میزان رضایت آنهاست.»

به گفته این شرکت بخش خدمات دیجیتال مسترکارت به دنبال فراهم کردن زیرساختی خلل ناپذیر برای مشتریان و حذف دردسرهای کنترل اطلاعات کارت‌های بانکی و کاهش آمار ترک سبد خرید قبل از پرداخت است.

تاکنون با افزایش توکنایز کردن کارت‌های پذیرندگان، مسترکارت با بیش از 2600 صادر کننده کارت و 1200 متقاضی توکن از سراسر جهان کار می‌کنند. آمازون در حال بکارگیری توکن‌های مستر کارت در ایالات متحده، کانادا، برزیل، انگلستان،؛فرانسه، آلمان، ایتالیا، مکزیک، هلند، اسپانیا، ترکیه و عربستان سعودی است.

در ماه گذشته ویزا 28 شریک به خدمات توکن خود افزود که به 150 مشترک متقاضی توکن که از زمان راه‌اندازی در سال 2014 در پلتفرم عضو شده بودند افزوده شدند. نائب رئیس بخش دیجیتال ویزا، الن جانسون، عقیده دارد فراگیری این خدمات زمانی ممکن است که پذیرندگان و کسب‌وکارها، تجارت الکترونیک را در این بحبوحه همه گیری ویروس کرونا با آغوش باز بپذیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.