ماجرای بدهی 4600 میلیاردی 7 خانواده به یک بانک چیست؟

همزمان با انتشارخبری درباره بدهی 4600 میلیاردی 7 خانواده به یک بانک خصوصی، نایب رئیس مجلس اعلام کرد:‌ تخصیص این منابع بدین شکل یعنی یک بانک به تنهایی به 7 نفر این قدرت را داده است که بازاری را به هم بریزند، یعنی ضعف نظارت بانک مرکزی بر تخصیص منابع به تولید!

بدهی 4600 میلیاردی 7 خانواده به یک بانک!

امیرحسین قاضی زاده، نائب رئیس مجلس در پیامی در واکنش به خبر بدهی 4600 میلیاردی 7 خانواده به یک بانک خصوصی نوشت: بانکی از 7 خانواده 4600 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد. جدای از بحث بازپرداخت، تخصیص این منابع بدین شکل یعنی یک بانک به تنهایی به 7 نفر این قدرت را داده است که بازاری را به هم بریزند. این یعنی ضعف نظارت بانک مرکزی بر تخصیص منابع به تولید!

وقتی بانکی خصوصی (یا دولتی) بدون آن که بتواند مطالبات را وصول کند، به چند نفر اعتباری هنگفت داده، یعنی از همان مطالبات مشکوک الوصول، احصای سود نیز کرده است. این یعنی همان خلق پول از هیچ که اقتصاد ما را زمین‌گیر کرده است.

بدهی 4600 میلیاردی 7 خانواده به یک بانک

بدهی 4600 میلیاردی 7 خانواده به یک بانک

طی روزهای اخیر خبری مبنی بر پرداخت وام 4600 میلیاردی توسط یک بانک خصوصی به 7 خانواده منتشر شد که واکنش های متعددی را به همراه داشت.

اطلاعات صورت مالی این بانک نشان می‌دهد، در پایان سال 1398 مانده مطالبات غیرجاری این بانک به 6/7 هزار میلیارد تومان رسیده که 69 درصد آن معادل 4هزار و 663 میلیارد تومان مربوط به 7 خانواده است.

/ تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.