کسب‎‌وکارهای مجازی کد کارگاهی دریافت می‌کنند

 دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش شفافیت در فعالیت کسب‌وکارهای مجازی گفت: حاکمیت علاقه‌مند است بسیاری از کسب‌وکارهایی که به‌دلیل موانع ثبت رسمی، به‌صورت زیرزمینی و غیرنظام‌مند فعالیت می‌کنند، به‌صورت رسمی و شفاف فعالیت خود را به ثبت برسانند.

تخصیص کد کارگاه به تمام کسب‌وکارهای مجازی

رضا باقری اصل اظهار کرد: درحال‌حاضر مصوبه‌ای برای تخصیص کد کارگاه به کسب‌وکارهای مجازی براساس محل اقامت قانونی یا به‌صورت مشترک با دیگر کسب‌وکارها، در شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصویب شده‌است. به این ترتیب کسب‌وکارهای مجازی و تجارت الکترونیک می‌توانند با ارائه کدپستی یک آدرس مشترک با سایر شرکت‌ها یا محل اقامت قانونی، کد کارگاه کسب‌وکار خود را دریافت کنند. تصویب آن برای همه کسب‌وکارها و شرکت‌های تجاری مستلزم تصویب در شورای‌عالی کار است.

مزایای طرح ثبت شرکت‌ها با آدرس مشترک

وی در توضیح مزایای طرح ثبت شرکت‌ها با آدرس مشترک گفت: یکی از مسائلی که از سوی هیات دولت و وزرای ذی‌ربط مورد تاکید قرار گرفته‌، افزایش شفافیت در فعالیت کسب‌وکارهای مجازی است. حاکمیت علاقه‌مند است بسیاری از کسب‌وکارهایی که به‌دلیل موانع ثبت رسمی، به‌صورت زیرزمینی و غیرنظام‌مند فعالیت می‌کنند، به‌صورت رسمی و شفاف فعالیت خود را به ثبت برسانند. ثبت شرکت‌ها با آدرس مشترک و بدون نیاز به کدپستی یکتا، یک مانع بزرگ و یک هزینه سربار را برای اجاره دفتر از جلوی پای کسب‌وکارهای نوپا برای ثبت رسمی کسب‌وکارهای‌شان برمی‌دارد.

تا دو ماه آینده اختصاص کدکارگاهی به کسب‌وکارهای مجازی اجرایی می‌شود

باقری اصل در پاسخ به این سوال که کسب‌وکارهای مجازی از چه زمان می‌توانند از مزایای این مصوبه بهره‌مند شوند گفت: به لحاظ حقوقی این مصوبه باید مراحل اداری و ابلاغ خود را طی کند که تصور می‌کنم یک یا دو ماه طول بکشد، اما تصویب آن نهایی شده و حداکثر تا دوماه دیگر برای فضای مجازی و کسب‌وکارهای اینترنتی اجرایی خواهد شد.
باقری اصل در توضیح ماهیت کسب‌وکارهایی که می‌توانند از این مصوبه بهره‌مند شوند گفت: تا پیش از تصویب شورای‌عالی کار، فقط کسب‌وکارهای مجازی و اینترنتی می‌توانند بدون آدرس کد کارگاه دریافت کنند. لازمه دریافت کد کارگاه برای شرکت‌های مجازی بر مبنای آدرس اقامت قانونی یا به‌صورت مشترک، این است که ماهیت کسب‌وکار آنها نیازمند مجوز اداره اماکن نیروی انتظامی نباشد.
وی گفت: براساس این مصوبه دیگر کد کارگاه‌ها برای شرکت‌های فناوری اطلاعات نیازمند کدپستی یکتا نیست و کسب‌وکارهای اینترنتی می‌توانند به‌سادگی بدون نیاز به آدرس واحد کد کارگاه دریافت کنند. کسب‌وکارهای اینترنتی هم که در دفاتر مشترک فعالیت می‌کنند، می‌توانند به‌ازای هر کسب‌وکار یک شرکت در همان آدرس کدکارگاه دریافت کنند.
/ ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.