بانک‌هایی که اطلاعات تراکنش فعالان اقتصادی را ندهند، مجرم تلقی می‌شوند

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: درباره ارائه اطلاعات تراکنش بانکی فعالان اقتصادی مکاتبات زیادی انجام شده و اخیرا مدیران بانک‌ها با رئیس کل سازمان مالیات وارد مذاکره شدند تا اطلاعات دقیق به صورت وب‌سرویس برای سازمان امور مالیاتی در دسترس باشد.

 محمود علیزاده با اشاره به ضرورت ارائه اطلاعات تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی گفت: بانک مرکزی باید این اطلاعات را از طریق بانک‌ها جمع‌آوری و به سازمان امور مالیاتی ارائه دهد. از این رو قرار بر این شده که اتصال وب‌سرویس برقرار شود و اطلاعات بر خط در اختیار نهادهای مرتبط قرار بگیرد.

وی افزود: درباره ارائه اطلاعات تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی مکاتبات زیادی انجام شده و اخیرا مدیران بانک‌ها با رئیس کل سازمان مالیات وارد مذاکره شدند تا اطلاعات دقیق به صورت وب‌سرویس برای سازمان امور مالیاتی در دسترس باشد.

معاون سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تمام اطلاعات فعالان اقتصادی برای تهیه پروفایل‌های اقتصادی در سازمان امور مالیاتی باید در دسترس باشد، گفت: در غیر این صورت کسانی که نسبت به عدم ارائه اطلاعات اقدام کنند متخلف محسوب می‌شود و علیرغم اینکه متحمل پرداخت ضرر و زیان مربوطه خواهند شد بلکه مرتکب به جرم شده‌اند و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

علیزاده ادامه داد: حداقل یک سال است که به دنبال اتصال بر خط هستیم اما تاکنون این امر محقق نشده است و تمام دستگاه‌ها دو هفته فرصت دارند که نسبت به ارائه این اطلاعات اقدام کنند و کسانی که با سازمان امور مالیاتی همکاری نداشته باشند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی همچنین درباره استفاده مشاغل از کارتخوان برای انتقال اطلاعات درآمدی به سازمان امور مالیاتی گفت: به موجب قانون، در ابتدای سال 98 به 15 گروه و رشته شغلی فراخوان داده شد که از طریق استفاده از پایانه‌های فروشگاهی و کارتخوان‌ها، اطلاعات خود را به سازمان امور مالیاتی انتقال دهند اما تاکنون از بین این 15 گروه شغلی، مشاغل زیادی استقبال نکردند.

/ ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.