ویژگی‌های مرکز جدید مانیتورینگ و پایش توسن

16 تیرماه و در 21 سالگی توسن مراسم افتتاحیه ساختمان متمرکز و مرکز پایش سامانه‌های بانکی توسن با حضور مدیرعامل این شرکت، روح اله فاطمی و با همراهی مدیران گروه توسن برگزار شد و ساختمان جدید توسط بنیانگذار توسن، ولی اله فاطمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با ماموریت‌های مرکز پایش سامانه‌های بانکی توسن با آرش بابایی، معاون پشتیبانی و عملیات شرکت  گفت‌وگو کردیم که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

وظایف مرکز مانیتورینگ و پایش توسن

بابایی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به وظایف مرکز مانیتورینگ و پایش توسن گفت: «تمام ‌بانک‌هایی که از توسن سرویس دریافت می‌کنند توسط این مرکز مانیتور می‌شوند. در واقع این مرکز خدمات کسب‌وکاری و زیرساختی را از طریق خطوطی که با بانک‌ها دارد ارائه می‌کند.»

مرکز مانیتورینگ و پایش توسن

ویژگی‌های ساختمان جدید چیست؟

او در ادامه در رابطه با ویژگی‌های ساختمان جدید و مرکز مانیتورینگ و پایش سامانه‌های بانکی توسن افزود: «در این ساختمان جدید  توانسته‌ایم با موفقیت از نظر معماری، یکپارچگی ارائه سرویس‌ها و دسترسی به آنها از جدیدترین نمونه‌ها الگوبرداری و زیرساخت‌های مربوطه را ایجاد کنیم.»

او با اشاره به اینکه تعداد کارکنان شرکت توسن به 700 نفر می‌رسد ادامه داد: «حدود 250 نفر در حوزه پشتیبانی فعالیت می‌کنند که  از این تعداد حدودا 200 نفر مستقیما با سرویس مشتریان در ارتباط هستند. تعدادی از آنها در بخش مشتریان مستقر شدند و وظیفه پشتیبانی در لایه یک را بر عهده‌ دارند. همچنین  وظیفه پشتیبانی در لایه دو و سه بر عهده‌ تعدادی دیگری از کارکنان است که در داخل شرکت مشغول به فعالیت هستند.»

چه تعداد از بانک‌های کشور از سرویس‌های توسن استفاده می‌کنند؟

بابایی با تاکید بر اینکه تقریبا 60 درصد بانک‌های کشور از سرویس‌های توسن استفاده می‌کنند، توضیح داد: «مرکز مانیتورینگ توسن به عنوان مرکزی که به بیشترین بانک‌های کشور سرویس می‌دهد، شناخته می‌شود. در واقع مانیتورینگ و نظارت بر بخش اعظمی از سرویس‌های بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات به بانک‌ها توسط مرکز پایش سامانه‌های بانکی توسن انجام می‌شود. امیدواریم مشتریان بیشتری به جمع ما بپیونند.»

مرکز مانیتورینگ و پایش توسن

نحوه پشتیبانی مرکز پایاش توسن از  بانک‌ها

معاون پشتیبانی و عملیات شرکت توسن در رابطه با نحوه پشتیبانی از بانک‌هایی که از سامانه‌های توسن استفاده می‌کنند، توضیح داد: «مرکز مانیتورینگ و پایاش توسن به صورت یکجا، در دو قسمت مانیتورینگ را انجام می‌دهد و به بانک‌ها خدمات ارائه می‌کند. یکی از این قسمت‌ها به زیرساخت‌ها و دیگری به کسب‌وکار محصولاتی که در اختیار مشتریان گذاشته‌ایم، مربوط می‌شود. همچنین در این مرکز سطوح دسترسی و مسائل امنیتی تعریف شده است و  به کارکنان بر اساس اینکه در چه سطحی هستند مجوز مانیتورینگ و دسترسی به سرویس‌ها برای ارائه خدمات داده می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.