خبر مهم/ مدیرعامل آپ بعد از 9 سال تغییر کرد

امروز دوشنبه ، 23 تیرماه نشست خبری در شرکت آسان پرداخت با حضور مهدی شهیدی، قائم مقام مدیر عامل و تعدادی از معاونین شرکت برای بررسی تحولات آپ برگزار شد.

در این نشست، شهیدی، در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به اینکه امکان احراز هویت غیرحضوری به زودی از طریق اپلیکشین آپ فراهم می‌شود، گفت: «امیدوارم این سرویس مقدمه‌ای باشد تا بتوانیم از آن علاوه بر بازار سرمایه برای افتتاح حسابی بانکی و سایر سرویس‌ها هم استفاده کنیم.»

شکست انحصار فروش بلیت الکترونیکی سینما

او با بیان اینکه بالاخره بعد از پنج سال انحصار فروش بلیت الکترونیکی سینما که در دست سینماتیکت بود شکسته شده است، افزود: «آپ تلاش‌های بسیاری برای ورود به این حوزه کرد اما پروتکل‌های خاص ما که مبنی بر ساده‌سازی فرایندهای ارائه خدمات است اجازه همکاری با هر فروشنده‌ای را نمی‌داد. با درایت وزارت ارشاد این مساله حل شد و همه مجموعه‌ها هم‌اکنون می‌توانند به کُر فروش بلیت این وزارت متصل شوند. آپ نیز به عنوان یکی از مجموعه‌های پیشرو به حوزه فروش بلیت الکترونیکی سینما ورود کرده است.»

روش ما واسطه‌گری نیست

قائم مقام آسان پرداخت با اشاره به گزینه فروشگاه که از اوایل امسال به منوی اپلیکیشن آپ اضافه شده است بیان کرد: «در واقع این فروشگاه مارکت‌پلیسی است که فروشنده‌ها کالاهای خود را از طریق آن معرفی کرده و بازدیدکنندگان نیز می‌توانند به راحتی خرید کنند. روش ما واسطه‌گری نیست. پولی که از فروش کالا به دست می‌آید نزد آپ باقی می‌ماند و 21 روز بعد از تحویل محصول به خریدار، در صورت عدم شکایت خریدار پول به فروشنده پرداخت می‌شود. این روش در راستای جلب اعتماد خریداران بنا شده است.»

 

راه‌اندازی پروتکل کارمزدی

شهیدی با تاکید بر اینکه حدودا پنج سالی است که آپ امکان پرداخت‌های مبتنی بر کیوآر را فراهم کرده است، ادامه داد: «قصد داریم پروتکل کارمزدی را به صورت خودجوش راه‌اندازی کنیم. این پروتکل در نحوه استفاده کاربران معمولی تغییری ایجاد نمی‌کند اما کسانی که به صورت تجاری از کیف پول آپ استفاده می‌کنند تنها در صورتی می‌توانند با آپ همکاری کنند که خود را ملزم به رعایت پروتکل کارمزدی بدانند. امیدوارم اینکار مقدمه‌ای برای اطلاح نظام کارمزد در کشور باشد.»

قائم مقام آسان پرداخت با اعلام این خبر که گزینه خبر در منوی اپلیکیشن آپ به زودی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: «اینکار با همکاری یک رسانه خبری انجام خواهد شد. در واقع آپ میزبانی خواهد بود که این رسانه بتواند اخبار خود را به دست مردم برساند. تلاش می‌کنیم که تعامل مردم با اپلیکشن آپ را از این طریق بالا ببریم.»

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه آسان پرداخت

قائم مقام آسان پرداخت در رابطه با تعویق مجمع عمومی عادی سالیانه آسان پرداخت گفت: «قرار بود این مجمع 29 تیر برگزار شود اما با توجه به فرصت دوماهه‌ای که مجددا داده شد ترجیح دادیم که از این فرصت استفاده کنیم و مجددا یک بازنگری بر فرایندها داشته باشیم.»

شهیدی از افزایش سرمایه آسان پرداخت در مجمع عمومی پیش رو خبر داد و افزود: «این افزایش سرمایه از محل‌های مختلف از جمله تجدید ارزیابی اتفاق خواهد افتاد به نحوی که سهامداران، ارزش واقعی آن را حس خواهند کرد.»

او با اشاره به نحوه عملکرد این شرکت در زمان شیوع کرونا گفت: «در ابتدا محدودیت‌هایی برای دورکاری کارکنان داشته‌ایم که به مرور زمان رفع شد و در روزهای آینده به سراغ اعمال دورکاری خواهیم رفت.»

محمدرضا اسکندریون مدیرعامل آپ شد

شهیدی در پایان، خبر از تغییر مدیرعامل آپ پس از 9 سال داد و گفت: «بدلیل عدم حضور فیزیکی منصوری، مدیرعامل، در شش ماه اخیر در شرکت بدلایل شخصی و توقعات رگولاتوری برای حضور ایشان در جلسات حضوری، منصوری دیگر مدیرعامل آپ نخواهد بود و محمدرضا اسکندریون به عنوان مدیرعامل انتخاب شده است ولی این موضوع تغییری در روند فعالیت شرکت نخواهد گذاشت.»

قابل ذکر است اسکندریون علاوه بر معاونت عملیات آپ، سابقه حضور در معاونت‌های دیگر شرکت را داشته‌ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.