دریافت اطلاعات بیشتر کارت برای پرداخت به معنی امنیت بیشتر تراکنش نیست

دریافت اطلاعات زیاد کارت برای انجام یک تراکنش اینترنتی می‌­تواند به اندازه دریافت اطلاعات کم، زیان بار باشد.

بسیاری از افراد فعال در تجارت الکترونیکی می‌گویند صفحه پرداخت مهم­ترین صفحه وب­سایت است چرا که این صفحه جاییست که بیشترین ترک سبد خرید در آن اتفاق می­افتد. بنابراین، ایجاد تغییرات در صفحه پرداخت نیازمند تفکری بسیار دقیق است.

اخیراً در دنیا چهار شبکه بزرگ پرداخت یعنی ویزا، مستر، امریکن اکسپرس و دیسکاور تحت عنوان EMVCO کنار یکدیگر جمع شدند و گزینه پرداخت جدیدی را به خریداران اینترنتی ارائه کرده‌اند. این گزینه جدید دراکتبر 2019 تحت عنوان ” Click to Pay ” یا “برای پرداخت کلیک کنید” ارائه شد و در صفحات پرداخت این گزینه به شکل زیر  به نمایش درآمد.

 

خریداران اینترنتی اکنون می­‌توانند با استفاده از گزینه Click to Pay اجازه دهند تا اطلاعات دستگاه و موقعیت‌شان به همراه اطلاعات کارت ثبت شود تا به راحتی و با امنیت تراکنش انجام دهند

گزینه ” برای پرداخت کلیک کنید” کمک می­‌کند تا صفحه پرداخت آنلاین امن و راحتی برای مشتریان سایت، سایت­‌های تلفن همراه، اپلیکیشن‌های تلفن همراه و ابزارهای ارتباطی ایجاد شود. این روش پرداخت، بجای قراردان بخش‌های زمان بر ورود اطلاعات کارت در صفحه پرداخت استفاده می­‌شود. یکپارچگی با هدف تعامل، چشم اندازی برای آینده­ پرداخت است و  گزینه “برای پرداخت کلیک کنید” یک تجربه کارآمد را در هر محیط و شبکه پرداخت دیجیتالی به خریداران ارائه می‌دهد.

امروزه خریداران اینترنتی علاوه بر امنیت تراکنش‌ خریدشان به سرعت و سهولت پرداخت نیز اهمیت می‌دهند. بنابراین ایجاد گزینه‌ای که فقط با یک کلیک اطلاعات کارت کاربر را دریافت کند و پرداخت را انجام دهد موجب تجربه خرید بهتر، افزایش حس رضایت و احتمالاً  میزان خرید بیشتر آنها می‌شود.

بنابراین امروزه رگولاتوری و شرکت‌های پرداخت باید با توجه به افزایش خرید اینترنتی و کلاهبرداری‌هایی که در این حوزه اتفاق می‌افتد با در نظر گرفتن امنیت تراکنش‌ها به سرعت و سهولت پرداخت نیز توجه کنند.

شاید گزینه Click to Pay الگوی خوبی برای شبکه‌های پرداخت دیگر باشد که از طریق آن می‌توان یکپارچگی صفحه فروش کالا و پرداخت هزینه آن را افزایش داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.