مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت: 1400 خاتمه بانکداری سنتی؛ در مسیر بانکداری دیجیتال گام بر میداریم

مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت از خاتمه بانکداری سنتی در 1400 خبر داد.
محمدحسین حسین زاده با اشاره به اجرای بانکداری اجتماعی در بانک قرضالحسنه رسالت گفت: در چند سال اخیر این بانک اقدام به طراحی محصولی متناسب با مشتریان خود کرد و آن را “بانکداری اجتماعی” و یا “ارائه خدمات به مشتریان جمعی یا گروههای مشتریان” نامید.
وی افزود: در واقع بانکداری اجتماعی سازوکار نوآورانه ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان جمعی در قالب کانونهای کار و زندگی (کارآفرینی اجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها)، همیاری اجتماعی (خانوادگی، محله ای، مساجد و دانشجویی)، سازمانی (سازمانها، ادارات و شرکتها) و صنفی (اصناف، بازاریها) است.
حسین زاده با بیان اینکه در حال حاضر تمام خدمات این بانک در بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری به مشتریان قابل ارائه است؛ افزود: سال 1400 خاتمه بانکداری سنتی در بانک قرضالحسنه رسالت است و در مسیر بانکداری دیجیتال به معنای آرمانی آن گام برمیداریم.
وی با تاکید بر اینکه در سال 1400 بانک قرضالحسنه رسالت هیچ شعبهای نخواهد داشت، بیان کرد: در سال 93این بانک با حدود 300شعبه فعالیت داشته که امروز به 60 شعبه رسیده و در حال حاضر از این تعداد 30 شعبه به عنوان ایستگاه مشاوره فعالیت می کنند.
او قرضالحسنه خرد و اجتماعی، شرعی و آسان و همچنین ارزان بودن خدمات را از مهمترین اهداف بانک قرضالحسنه رسالت برشمرد و افزود: ما به عنوان نخستین و تنها بانک خصوصیقرضالحسنه کشور احساس مسئولیت خاصی داریم تا ضریب پوشش قرضالحسنه برای کل جامعه افرایش یابد.
مدیرعامل بانک قرضالحسنه رسالت با تاکید برمحاسن بانکداری غیرحضوری اظهارداشت: مزایای بهرهگیری از اینگونه خدمات یک بازی برد- برد برای هر دو رکن اصلی یعنی بانک در یکسو و مشتریان در سوی دیگر است.
وی به پیشخوان مجازی رسالت اشاره کرد و گفت: این سامانه مجازی برای سهولت دسترسی و دریافت خدمات برای مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت تعریف شده است. به گونه ای که مشتریان با ورود به سایت بانک و پیشخوان مجازی رسالت میتوانند خدمات بانکی خود را بدون نیاز به شعبه دریافت کنند.