راه‌اندازی راهکار اتوماسیون وجوه نقد با یکصد دستگاه CRS در بانک دی توسط توسن‌تکنو

پس از نصب و راه‌اندازی موفق راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو در بانک‌های ملی ایران، شهر، سپه (حکمت ایرانیان سابق)، آینده، ایران زمین و سامان، بانک دی نیز به جمع دریافت‌کنندگان این راهکار از شرکت توسن‌تکنو اضافه شد.

پیرو برگزاری مناقصه خرید 100 دستگاه CRS از طرف بانک دی در تیرماه 99، شرکت توسن‌تکنو در بین شرکت‌کنندگان این مناقصه، با اختلاف امتیاز فنی موفق یه دریافت مجوز فروش از طرف این بانک شد. بدین‌ترتیب تعداد بانک‌های دریافت‌کنندگان راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو به 7 بانک رسید.

شرکت توسن‌تکنو اولین و تنها تولیدکننده و بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات نصب و پشتیبانی CRSها در سطح کشور بوده و در مجموع توانسته است با واگذاری بیش از 1700 دستگاه از این ماشین‌ها، دارای بیش از 95 درصد سهم بازار در این خصوص بین شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده ماشین‌های بانکی در کشور باشد.

ماشین‌های بانکی CRS یا ATMR با عبارت معادل فارسی «خودگردان»، نسل جدید خودپردازهای بانکی هستند که نه‌تنها دریافت اسکناس در آن‌ها ممکن است، بلکه می‌توان از طریق آن‌ها اسکناس وارد ماشین بانکی کرده و عملیات واریز آنی وجه نقد به حساب را انجام داد. همچنین این ماشین‌ها، این قابلیت را دارند که اسکناس‌های جعلی و مخدوش را تشخیص دهند. با توجه به رویکرد نرم‌افزار نصب‌شده روی ماشین بانکی و سیاست بانک عامل، می‌توان این قبیل اسکناس‌ها را با اعلام به مشتری بازگرداند یا در کاستی جداگانه ضبط نمود.

از دیگر مزایای این ماشین‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به پول‌گذاری به‌دلیل وجود چرخه‌ خودکار مدیریت اسکناس‌های ورودی و خروجی اشاره کرد. با استفاده از خودگردان و جایگزینی آن با خودپردازهای معمولی، می‌توان بخش قابل‌‌توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت اسکناس را کاهش داد و بدین‌ترتیب بهره‌وری سرمایه انسانی بانک را افزایش داد. همچنین بهبود تجربه مشتریان ناشی از ارائه سرویس 365*24*7 این ماشین‌ها یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی این راهکار برای بانک‌هاست.

آمار نشان می‌دهد از ابتدای راه‌اندازی این ماشین‌ها توسط بانک‌های عامل در شبکه بانکی کشور، استقبال مشتریان روزبه‌روز در حال افزایش بوده است. رشد بیش از 400 درصدی واریز آنی وجه نقد به حساب با استفاده از این راهکار در یکی از بانک‌های بزرگ کشور طی فقط 4 ماه، مبین این مطلب است که رویکرد راه‌اندازی شعب سلف‌سرویس و خارج‌کردن سرویس‌های تحویلداری از شعب، بهبود تجربه مشتریان را در پی داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.