تبدیل گوشی‌های آیفون‌ به کارتخوان موبایلی

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ آیتم دیگری به روش‌های پرداخت اپل اضافه شده است. در واقع با به کارگیری راهکار ارائه شده توسط شرکت فناوری‌محور کانادایی موبی‌ویو، قابلیت پرداخت غیرتماسی از طریق گوشی و با اتصال NFC در آیفون‌ برقرار خواهد شد.

شرکت اپل، نخستین بار در سال 2014 و با اپل‌پی به اکوسیستم پرداخت دیجیتال ورود کرد و سپس برای ارائه اپل‌کارت با گلدمن ساکس در سال گذشته، همکاری نمود.اگر انتظارات کنونی از این معامله برآورده شود، یک آیفون می‌تواند با قابلیت پذیرش تراکنش‌ از طریق کد کیوآر، به عنوان یک کارتخوان موبایلی مورد استفاده قرار بگیرد.

همانطور که توسط سامانه‌های بزرگ پرداخت موبایلی در آسیا، یعنی علی‌پی و وی‌چت‌پی نشان داده شده است، کدهای کیوآر راهی ساده و ارزان برای پذیرندگان به ویژه کسب وکارهای کوچک برای انجام تراکنش هستند. به طور کلی، روش پرداخت جدید اپل بر مبنای آیفون، با اسکوئر و کلاور به رقابت خواهد پرداخت. به علاوه، زمانبندی اپل برای ارائه این روش پرداخت به بازار، به کاربرد روز افزون روش‌های پرداخت بدون تماس، توسط مشتریان، به واسطه تاثیر کووید-19 بر تجارت خرد مربوط است.

روش‌های پرداخت اپل

این روزها ردپای شرکت‌های حوزه فناوری، در شیوع جهانی کروناویروس بیشتر دیده می‌شود. اپل، به عنوان پیشروی این دسته از شرکت‌ها، با سرمایه بازار 894/1 تریلیون دلار در 3 آگوست 2020، با ارزش‌ترین شرکت در جهان شناخته شده است.

اپل در مدت زمانی کوتاه پیش از این، به سرمایه‌گذاری پرریسک در فضای پرداخت دیجیتال مشغول بود. اولین قدم این شرکت به سمت آینده پولی، در قالب اپل‌کارت ظاهر شد که سال گذشته راه‌اندازی گردید. اما حالا بحران کرونا باعث ایجاد تغییر روش‌های پرداخت‌ از تراکنش‌های کاغذی، به سمت پرداخت‌ دیجیتال شده است.

با ادامه تلاش‌ها در این مسیر، اپل اکنون یک استارت‌آپ کانادایی را به کار گرفته است که فناوری ارائه شده توسط آن قادر است آیفون‌ها را به پایانه‌های پرداخت موبایلی تبدیل سازد. تکنولوژی شرکت موبی‌ویو در مونترآل، به خریداران اجازه می‌دهد با قرار دادن کارت اعتباری یا تلفن هوشمند خود بر روی تلفن دیگر یک فرایند پرداخت را انجام دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.