آغاز مسیر شتابدهی کسب‌وکارهای فین‌تک در مرکز آیفینک

استارت‌آپ‌های فین‌تک مستقر در مرکز آیفینک که مراحل انتخاب و شکل‌دهی را با موفقیت طی کرده‌اند، پس از دیداری صمیمانه با مهندس “سید ابوطالب نجفی” مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک و معاونین و مدیران این شرکت و در مراسمی نمادین، پای به مسیر شتابدهی گذاشتند.

مهندس نجفی در بدو ورود به مرکز آیفینک در نشستی با مدیران مرکز و شرکت هم آوا اظهار داشت: ایجاد شرکت خدمات انفورماتیک با اندیشه اتوماسیون شبکه بانکی شکل گرفت و با یک خواست جمعی و عزم ملی در بیست و شش سال پیش، به نقطه‌ای رسید که امروز از آن به عنوان یکی از مهمترین نیروهای محرک در حرکت به سمت دولت الکترونیک یاد می شود.

وی افزود: اکنون وقت آن رسیده تا استارت‌آپ‌های چابک و جوان‌ها برای تغییر و ایجاد شرکت های بزرگ در اندازه خدمات انفورماتیک دست به کار شوند.

مهندس نجفی ادامه داد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم در صنعت بانکی کشور و حمایت مدیران ارشد شبکه بانکی از اقدامات نوآورانه در تغییر فضای کسب و کار، شاهد شکل‌گیری شرکت‌های پیشرو و نوآور در این صنعت و به تبع آن، شاهد تحول و نیز کاهش خروج نیروهای متخصص از کشور باشیم.

همچنین مهندس “هاشمی اقدم” مدیرعامل شرکت فرادیس گستر کیش در ادامه افتتاحیه رویداد آغاز مرحله شتابدهی استارت‌آپ‌ها حاضر تصریح کرد: جذب تیم‌ها با شیوه های مختلفی از جمله حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تخصصی مرتبط، مراجعه به فضاهای کار اشتراکی، برگزاری جلسه با تیم ها، رصد اکوسیستم فینتک، برگزاری رویدادهای اختصاصی و بررسی درخواست‌ها و ایده های رسیده صورت گرفت.

وی به سه رویداد اختصاصی برگزار شده در آیفینک با عنوان سر نخ یک و دو و نوآوردگاه در یکسال اخیر اشاره کرد و بیان داشت: درمجموع 61 تیم ارزیابی اولیه شدند که در نهایت 6 تیم به مرحله شتابدهی رسیدند.

رضا کلانتری نژاد، مدیرعامل هم آوا نیز در نشست مقدماتی ضمن قدردانی از مجموعه خدمات انفورماتیک برای اعتماد به این مرکز و حمایت مجدانه از برنامه های آن، اظهار امیدواری کرد این روند همچنان ادامه داشته باشد.

در ادامه این بازدید، مدیرعامل و معاونین شرکت خدمات انفورماتیک ضمن بازدید از فضای اشتراکی زاویه و گفت و گو با برخی از ایده‌پردازان حاضر در این سالن وارد مجموعه آیفینک شدند و بطور مفصل با تک تک تیم ها به گفتگو پرداختند.

گفتنی است مرکز «آیفینک» واقع در کارخانه نوآوری آزادی حاصل تصمیم شرکت خدمات انفورماتیک برای حمایت از استارت‌آپ‌های  فین‌تک و ایجاد تحول در صنعت بانکی و حوزه‌های مالی مرتبط است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.